amaira
Vad är detta för djur?

Jag börjar med den här bilden - har ett gäng andra som jag lägger till allteftersom ni misslyckas angel_not.gif
Chamomille
vovve?
Mollis
kan det va nåt lamadjur?

//Mollis
amaira
giggle.gif

Storlek: ca 3 cm...

Liiiite mer ledtråd:

Chamomille
fladdermus?
skogstroll
är det nåt slags flygfä? (ser mest ut som en köttätande ponny) wacko.gif
Lars-Olof Arvids
Kanske någon lurvig spindel?

Olle
Mollis
En hårig snigel
amaira
Köttätande ponny! a0a.gif

Skogstrollet. En köttätande ponny är det inte giggle.gif men den andra gissningen närmade sig. Något flygfä är det.

Inte spindel, fast jag själv skulle gissat på det - utifrån den luriga bilden alltså, not in real life, då tar man inte fel, även om jag inte vet art.

Ingen fladdermus och inte en hårig snigel - finns det såna? ohmy.gif Köttätande ponnys finns det ju, men håriga sniglar... laugh.gif

Ledtråd: fotot visar undersida (inga ögon!!) Tror inte ens fotot visar baken, utan just undersida.
Mollis
Nån slags fjäril då?
Leia
någon typ av nattfjäril tror jag.
amaira
Fjäril är rätt. Nattfjäril är exakt rätt. Good!!!

Den hängde liksom upp-och-ner på ett grässtrå och sov. Här är den från sidan.

Jag har fotat den svarta tussen mellan de håriga baklåren ... blush.gif oj så det låter ... men det är inga sex-delar där på en fjäril, jag lovar. blush.gif coolgleam.gif

Och nu skulle jag vilja veta vad det är för art? För, si, det vet jag inte.

skogstroll
De är helt otroliga men har själv aldrig sett nån, var i Sverige brukar de hållla till? smile.gif
amaira
Dessa lurviga lår håller till några mil NV om Stockholm. biggrin.gif
Leia
CITAT (amaira @ 18-07-2007, 15:29) *
Dessa lurviga lår håller till några mil NV om Stockholm. biggrin.gif

Det finns gott om dem NO om Uppsala också! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon