Hej,
Jag har en isop samplnterad med en ceriseröda/rosa rudbeckia magnus. Jag tycker kombinationen är fin med isopen är lite väl hög och dominerande. Har funderat på att byta ut den mot en veronika eller om någon har tips på något annat i blå/blålila som passar bra ihop med rudbeckian och som blommar nu och ett rätt bra tag frammåt? Hur ter sig veronika? Blommar den över fort eller står den sig? Det kanske vora ett alternativ? Höjd på den?
Andra tips?
// Vesna
Hej, oj det finns ju några sorter att välja bland...jag har t ex kransveronika (blir högre än min isop) och den brukar blomma för fullt nu men rådjuren har tagit dom, sen har jag praktveronika som blommar tidigare och blir lika hög som isopen ungefär, men är såå intensivt blått vacker, och den tycker inte rådjuren om, den brukar ha sin finaste tid typ hela juni..
ja det var inge vidare tips va, kan inte några lägre veronika-sorter tyvärr
//Mollis
Du kan ju se hur blå praktveronikan är på dessa bilder...jag har två och den ena blir alltid högre än den andra för den får lite mer jord...det är ju ett stenparti så somligt har det väldigt sparsmakat....
//Mollis
Nepeta x fassenii - Kantnepeta, Blommar länge och är ca 35 cm hög.
Geranium ’Jolly Bee’, Blommar länge och är ca 50 cm hög.
Platycodon - Praktklocka
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.