Full version: ingen bra dag idag...
Ciczi
I morse när jag rullade upp såg jag att Hibiskusarna har fått bladlöss... thumbdown.gif Jaha ja... suck...!

Så i väg till jobbet och idag fick jag köra bil eftersom sambon skulle träffa några kompisar efter jobb och ta en öl. När jag skulle åka hem efter jobbet hann jag inte ens ut ur Malmö (tur det förresten). Vid ett rödljus om slog om till grönt så bytte jag från bromspedal till gaspedal för att rulla iväg. Då sker det något och hela bilen säger pang. Sedan börjar växelspaken att vibrerar som en tosing.. och det säger dunk skrap gnissel i hela bilen... SHIT! vad hände..? Nå fick ringa efter bogsering och mor och far kom till undsättning. När vi börjat bogsera går det bra men i en rondell där vi skulle svänga vänster fick vi stanna och sedan när vi skulle köra igen så kör far iväg men jag ståår kvar eftersom linan släppte från kroken... ranting.gif Hänger mig på tutan eftersom det var det vi hade gjort upp om... Far konstaterar att ja det var ju en bra lina men lyckas knyta ihop linan med kroken igen. Varpå jag konstaterar att det kunde ju ha ösregnat istället... (solen skiner ju för närvarande) Nå så vi kom till verkstaden och lämnade över bilskrället till mekanikern. Far och mor kör mig till bussen och jag springer till kundtjänst för att köpa ett nytt busskort ( eftersom sambo lånat mitt). Kundtjänst stängd och kontanterna räcker inte till att köpa busskort på bussen. Så jag får skramla i hela väskan för att få ihop till en resa hem. 3 timmar efter jag lämnade jobb har jag nu kommit hem...

Jissa om jag är trött...

Ciczi
Hannele
Det var mycket på en gång, typiskt att pengarna är också slut i en sådan situation.
För mej var mobilbatteriet slut...
Eva-Helene
Ja, så´na dagar har jag också haft!! trostar.gif
Snöflinga
trostar.gif Ciczi ... vilken hemsk dag, känner med dig ...
Gossen Ruda
Inget kul alls, hade varit bättre att stanna i sängen. Undrar vad som hänt med bilen? Växellåderas?
Leia
Vilken värdelös dag! sad.gif Förstår att det var skönt när du äntligen var hemma igen.
stennie
trostar.gif Sicken dag, hoppas du har fått vila ut!
Sailor Pluto
Vilken kackig dag crazy.gif . Tur att man inte har sådana regelbundet... Min bästa metod för att ta igen sej efter något sånt är en bra bok och en smaskig chokladkaka coolgleam.gif
Ciczi
Tack för alla sympatier smile.gif

Bilmekanikern ringde precis. Anledningen till att det lät en massa även när jag blev bogserad var att det var en metallring i kraftöverföringen (kring växelspaken) som hoppat loss. Denna i sin tur hade skavt av och kortslutit en kabel i närheten. Kostar ett par tusen att fixa men är värt det eftersom det ger oss andrum att titta ut en ny bil. Bra sådana växer som sagt inte på trän och det tar ett tag att hitta någon.

Ciczi
aanderss
vilken hemsk dag
Tesa
Trist med såna dagar...
..har såna nästan jämt tyvärr...tror att det vilar nån förbannelse över oss här faktiskt... Eller så var det så att vi förbrukade tur för lång tid framöver när sonen överlevde en svår olycka...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon