Full version: high chaparall
Bettanspettan
hejsan!

jo för ett par år sen hade jag en high chaparall som jag fick ärva av min morfar men den stackarn dog ju senare pga att min katt gick och kissade i krukan, så den åkte ju ut. och nu är jag lite små sugen på att skaffa en till, men jag har inte den blekaste om hur jag ska göra, för dom high chaparall vi hade dom tog vi stickningar ifrån och fick på så vis nya plantor. vet inte hur man gör när man börjar ändå från början.
Vart kan man köpa high chaparall stickningar(i sthlm) och ungefär hur mtk brukar dom gå på?
kan man köpa frön och plantera själv? för vill gärna se den 'växa upp' smile.gif

Tacksam för svar!
mvh bettan
Eva-Helene
Efterlys sticklingar här vetja!! Jag vill gärna ha jag också. flirting.gif
Bettanspettan
okej, hur gör man det då?
skriver man bara typ:
"stickningar från high chaparall eftersökes i sthlm-området"
så, gjorde jag rätt nu?
furir
Jag har sett att det finns high chapparal i trädgårdsaffärer/blomsterhandlare typ blomsterlandet och plantagen, och dessa tycker jag borde finnas i sthlmområdet.
Bettanspettan
okej, tack så mkt för svaret, ska leta reda på dom butikerna.
Helliz
Hejsan
Vi har en High Chaparall som frodas hemma. Kanske ni vill ha några sticklingar från den? Är mycket lätt att odla upp egna High Chaparall, förra årets sticklingar är redan ca 30cm höga.
Maila till heda.beno@spray.se om ni vill ha några sticklingar.
Helena
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon