Hej!
Jag har en "alldeles vanlig" änglatrumpet i en stor kruka (40 eller 50 liter) på altan. Den växer som bara den, är nu 150 cm hög och har ett 30-tal stora blomknoppar. En del av bladen blir gula och då tar jag bort dom bara men är lite orolig att alla blad helt plötsligt ska bli gula....jag vattnar rätt duktigt, låter den aldrig torka ut och ger den näring en gång i veckan, den kanske ska torka upp mellan vattningarna??
Den står i fullt soligt läge (nåja den sol som nu varit på sistone) men det kan blåsa en del, den kanske inte gillar blåst?
Vore tacksam för tips av nån som har större erfarenhet av änglar.
//Mollis
Ge den näring varje gång du vattnar tills det är dags för vintervilan! Änglarna är riktiga gottegrisar. Annars tror jag inte att det är onormalt att ett eller annat blad gulnar.
Mvh
Fenja
CITAT (Fenja @ 19-07-2007, 16:57)

Ge den näring varje gång du vattnar tills det är dags för vintervilan! Änglarna är riktiga gottegrisar. Annars tror jag inte att det är onormalt att ett eller annat blad gulnar.
Mvh
Fenja
Tack! då ska jag föda den ordentligt och hoppas på att den fortsätter att växa på så bra..
//Mollis
kerstin z5-6
19-07-2007, 16:23
Där den växer naturligt växer den året runt -den gör sig bara av med gamla blad när något gulnar .. helt normalt