Full version: Diskutera sport
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50
aanderss
CITAT (Betty @ 11-09-2007, 20:02) *
Svenskorna "förlorade" 2 poäng p.g.a. det dåliga spelet under de sista 20 minutrarna av andra halvlek. Jag tycker inte att det var ett OK resultat, bättre kan dom!

oja de kan mycket bättre
Betty
Ska bli intressant att se matchen mot USA på Fredag, hur tror du att den slutar?
Tezzla
CITAT (Betty @ 11-09-2007, 22:39) *
Ska bli intressant att se matchen mot USA på Fredag, hur tror du att den slutar?

Jag tar mig friheten att svara tongue.gif Tja, hugget som stucket. Sverige kan naturligtvis vinna, men då måste de ta tag i sina chanser bättre än idag. Fast idag hade de i och för sig lite oflyt också.
aanderss
CITAT (Tezzla @ 11-09-2007, 22:41) *
Jag tar mig friheten att svara tongue.gif Tja, hugget som stucket. Sverige kan naturligtvis vinna, men då måste de ta tag i sina chanser bättre än idag. Fast idag hade de i och för sig lite oflyt också.

håller med
Betty
yes.gif mm, jag kollade på eftersnacket i studion efter dagens match och där sas det att USA har stor respekt för det svenska laget - så det kommer våra tjejjer förhoppningsvis att ha fördel av.

aanderss
CITAT (Betty @ 11-09-2007, 22:53) *
yes.gif mm, jag kollade på eftersnacket i studion efter dagens match och där sas det att USA har stor respekt för det svenska laget - så det kommer våra tjejjer förhoppningsvis att ha fördel av.

tummenupp.gif
Tezzla
CITAT (Betty @ 11-09-2007, 22:53) *

Jag hörde också det, men jag känner mig tyvärr lite negativ. Jag tycker det är ganska ofta som det går åt skogen när det verkligen gäller. Och nu gäller det ju verkligen!
Pirum
USA gjorde också (i egna ögon) en dålig inledningsmatch i VM, de kommer att gå ut hårt mot Sverige. Tror att enda laget som rår på USA nog är Tyskland. Tyskland-USA i fotbolls-VM, semifinalen 2003, är bland de bästa fotbollsmatcher jag sett.
Betty
Just nu spelar Kina mot Danmark, ställningen är för tillfället 2-1 till Kina.
Men det mest fantastiska är ändå publiksiffran: 50 800! w00t.gif

fattas bara 4000 till så är det fullsatt... rolleyes.gif
aanderss
CITAT (Betty @ 12-09-2007, 15:26) *
Just nu spelar Kina mot Danmark, ställningen är för tillfället 2-1 till Kina.
Men det mest fantastiska är ändå publiksiffran: 50 800! w00t.gif

fattas bara 4000 till så är det fullsatt... rolleyes.gif

ja de var mycket
aanderss
slå i hop gais örgryte o häcken vad tror ni om de
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...rticle773765.ab
Betty
CITAT (aanderss @ 13-09-2007, 21:43) *
slå i hop gais örgryte o häcken vad tror ni om de
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...rticle773765.ab

Såg det där på TV4Nyheterna, trodde nästan att det var ett mycket försenat aprilskämt...
aanderss
jag tror på de där kan köpenhamn kan göteborg
Netha
Tror visst att de kan slås ihop... fastän jag är helt novis i dessa kretsar. tongue.gif
Här i stan har också ärkerivalerna slagit ihop sina påsar och det verkar fungera helt OK. smile.gif
aanderss
CITAT (Netha @ 13-09-2007, 22:56) *
Tror visst att de kan slås ihop... fastän jag är helt novis i dessa kretsar. tongue.gif
Här i stan har också ärkerivalerna slagit ihop sina påsar och det verkar fungera helt OK. smile.gif

vilka lag är de
Pirum
Tror inte alls på idén. Även om det på sikt säkert skulle gå att ha 2 'storlag' i Göteborg så skulle de tappa många supportrar på vägen. Gais och ÖIS, nä.
aanderss
CITAT (Pirum @ 13-09-2007, 23:00) *
Tror inte alls på idén. Även om det på sikt säkert skulle gå att ha 2 'storlag' i Göteborg så skulle de tappa många supportrar på vägen. Gais och ÖIS, nä.

men de är värt at testa iaf
Netha
CITAT (aanderss @ 13-09-2007, 22:57) *
vilka lag är de

AIF & IFK
aanderss
CITAT (Netha @ 13-09-2007, 23:03) *
AIF & IFK

vilken stad
Netha
CITAT (aanderss @ 13-09-2007, 23:04) *
vilken stad

Min smile.gif
aanderss
CITAT (Netha @ 13-09-2007, 23:12) *
Min smile.gif

rotfl.gif
Netha
yes.gif
aanderss
CITAT (Netha @ 13-09-2007, 23:15) *
yes.gif

-cry-.gif
aanderss
sverige usa 2-1 tror jag
Berith
Och jag tror det blir 4-0 till USA. Minst! tummenupp.gif
Tezzla
Sverige - Usa 1-3

Tyvärr.
Tezzla
Det går åt skogen... Det visste jag... sad.gif
aanderss
CITAT (Tezzla @ 14-09-2007, 12:30) *
Det går åt skogen... Det visste jag... sad.gif

thumbdown.gif
Tezzla
Men vad är det för fel på svenska idrottare? Jag blir så trött!

Spelar ingen roll vilka sporter det gäller eller hur viktig matchen är, standardsvaret på hur man ska vinna är ändå alltid: "Jag/vi ska göra vårt bästa, vi får hoppas det går vägen..." Aldrig någonsin hör man: "Jag/vi SKA vinna! Jag/vi TAR det här!"

Och likadant efter matcher/spel då det gått åt skogen. Svaret blir: "Nä, jag/vi gjorde mitt/vårt bästa. Jag/vi försökte, men det gick inte vägen. Nä, jag/vi spelade bra, men vi hade inte turen på vår sida..."

Vad är det för attityd egentligen? "Jag/vi ska göra vårt bästa"? Visst, man kan inte göra mer än det bästa, men det fattas liksom glöd, vilja att vinna, eld...

Lyssna på andra länder när de beskriver sina insatser. Då är det minsann inte "nja, nää, joo, vi får se hur det går...." Istället är det: "Jaaaa, vi tar detta! Woooo! Nu vinner vi!"

coolgleam.gif
aanderss
CITAT (Tezzla @ 14-09-2007, 13:16) *
Men vad är det för fel på svenska idrottare? Jag blir så trött!

Spelar ingen roll vilka sporter det gäller eller hur viktig matchen är, standardsvaret på hur man ska vinna är ändå alltid: "Jag/vi ska göra vårt bästa, vi får hoppas det går vägen..." Aldrig någonsin hör man: "Jag/vi SKA vinna! Jag/vi TAR det här!"

Och likadant efter matcher/spel då det gått åt skogen. Svaret blir: "Nä, jag/vi gjorde mitt/vårt bästa. Jag/vi försökte, men det gick inte vägen. Nä, jag/vi spelade bra, men vi hade inte turen på vår sida..."

Vad är det för attityd egentligen? "Jag/vi ska göra vårt bästa"? Visst, man kan inte göra mer än det bästa, men det fattas liksom glöd, vilja att vinna, eld...

Lyssna på andra länder när de beskriver sina insatser. Då är det minsann inte "nja, nää, joo, vi får se hur det går...." Istället är det: "Jaaaa, vi tar detta! Woooo! Nu vinner vi!"

coolgleam.gif

håller med dig
aanderss
hammarby gävle 3-3 efter en halvlek. hela 6 mål!!
Berith
Susanna Kallur är så jättebäst! yahoo.gif

Jag kommer ihåg när hon förekom i en annan diskussion här för ett par år sen, och jag räknade henne som världsstjärna redan då. bravo.gif Men nu är hon ju verkligen det! (Andra tyckte annat då, men jag tänkte "vänta ni bara...!")
aanderss
CITAT (Berith @ 16-09-2007, 16:26) *
Susanna Kallur är så jättebäst! yahoo.gif

Jag kommer ihåg när hon förekom i en annan diskussion här för ett par år sen, och jag räknade henne som världsstjärna redan då. bravo.gif Men nu är hon ju verkligen det! (Andra tyckte annat då, men jag tänkte "vänta ni bara...!")

hon är underbar
Pirum
Attans oflyt att hon inte träffade rätt i VM bara sad.gif
cic
West Ham vinner och J-Södra förlorar..
aanderss
CITAT (cic @ 18-09-2007, 09:49) *
West Ham vinner och J-Södra förlorar..

o sveriges damer vinner i dag men inte med 3 måls marginal
cic
CITAT (aanderss @ 18-09-2007, 10:10) *
o sveriges damer vinner i dag men inte med 3 måls marginal

Nä, dom var inte bra nog. Synd tycker jag.
aanderss
CITAT (cic @ 18-09-2007, 16:08) *
Nä, dom var inte bra nog. Synd tycker jag.

mm men de var väntat
aanderss
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotb...rticle809111.ab
nu skall glen börja krypa rotfl.gif
krellus
Lycka till Glenn! whistling.gif

Mitt kära Forest lyckades tappa 2-1 ledning i den 88 minuten till 2-3 förlust mot Leicester i Ligacupen.
Bra jobbat grabbar!
aanderss
CITAT (krellus @ 19-09-2007, 13:39) *
Lycka till Glenn! whistling.gif

Mitt kära Forest lyckades tappa 2-1 ledning i den 88 minuten till 2-3 förlust mot Leicester i Ligacupen.
Bra jobbat grabbar!

o mitt kära bois måsta snart ta poäng om de inte skall åka till div 1 södra nästa år
aanderss
i morgon börjar daviscup semifinal mot usa
aanderss
nä patrik järby har slitit av korsbandet han ställer in säsongen och kanske läggar skidorna på hyllan tummenupp.gif -cry-.gif
han tog vm silver i störtlopp i åre
aanderss
"fan" vad ishockey är tråkigt
Myosotis
Ja, eller hur. Låt oss prata om fotboll istället. Bästa målvakten någonsin t.ex.: Rinat Dassajew! Någon som kommer ihåg honom? EM 88? Fast jag tyckte om Oleksandr Shovkovskyjs insats i VM också, men sen gick det inte så bra i EM-kvalet för Ukraina. -cry-.gif
krellus
aanderss
Jag håller med. Det är ju inte ens snö ännu... flirting.gif

Forest har 4 raka segrar nu och ligger 2:a om de vinner hängmatchen.
Djurgården, Göteborg och Kalmar ser starka ut i fotbollen. Det blir några svettiga veckor...
aanderss
CITAT (krellus @ 02-10-2007, 08:16) *
aanderss
Jag håller med. Det är ju inte ens snö ännu... flirting.gif

Forest har 4 raka segrar nu och ligger 2:a om de vinner hängmatchen.
Djurgården, Göteborg och Kalmar ser starka ut i fotbollen. Det blir några svettiga veckor...

nä tacka vet jag bandyn som startar i normal tid
aanderss
precis vad jag alltid trott om marion jones att hon var dopad
http://www.sr.se/radiosporten/nyheter/arti...artikel=1638514
krellus
Japp, man blev ju inte förvånad direkt.

Kul sportdag igår!
-DIF spöade Frölunda med 6-0 !
-Stark vändning av Helsingborg i UEFA Cupen!
-Bajen åkte på storstyrk
-Gnaget åkte också ur cupen.
aanderss
CITAT (krellus @ 05-10-2007, 09:50) *
Japp, man blev ju inte förvånad direkt.

Kul sportdag igår!
-DIF spöade Frölunda med 6-0 !
-Stark vändning av Helsingborg i UEFA Cupen!
-Bajen åkte på storstyrk
-Gnaget åkte också ur cupen.

oja hif var bra i går men hammarby hade ju bara en 17 åring i målet och de måste nog ha en bättre målvakt om de skall gå bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon