AnnammA
20-07-2007, 12:34
Har varit och hälsat på nu på "Det Stora Scoutlägret" i Rinkaby(utanför Kristianstad, mot Åhus), och det blir väl en runda till på avslutningsdagen i morgon. Helt fantastiskt att samla c:a 20 000 personer på detta sätt, och mycket ideellt arbete!!!
Hälsn
AnnA
Jag har en kompis som är scoutledare där. Ska höra med honom hur det har varit när han kommer hem.
De intervjuade en pojke från Nigeria som var på lägret och han sa att hemma så visste man när solen skulle skina och man visste när det skulle regna men här i Sverige kom allt på en och samma gång. ;-) Dagen efter den intervjun drabbades Rinkaby av världens åskoväder så den stackaren undrar väl var han hamnat!
mamamaggan
20-07-2007, 18:41
Vår äldste son är scout och har varit i Rinkaby förut som ledare men är inte där nu. Har alltid tyckt att det är så fascinerande att samla så många ungdomar från så olika länder och de har roligt tillsammans hela tiden. Var och hälsade på en gång för många år sedan när de hade läger neråt Karlsborg . Där fanns det ungdomar från bl a Japan och de japanska tjejerna var mycket uppvaktade av de svenska killarna av någon anledning.
När vår son var i Rinkaby så skulle han dirigera trafiken och bara släppa in dem som hade synligt tillstånd. Han stoppade en bil som inte hade det och inom 5 sekunder var han omringad av Säpo-vakter. Han hade stoppat kungen!

Men kungen tyckte bara att Markus gjort sitt jobb och skrattade åt det hela.
AnnammA
22-07-2007, 17:20
Kungen var där igår på avslutningskvällen och ledde en "raketavslutning"..."Melody Club", "Sebastian", "Petter" mfl var och spelade där.
Hälsn
AnnA
Kul att så många kan träffas och samarbeta på samma ställe samtidigt. Får hoppas inte vädret blir alltför dåligt - men lite regn är överlag säkert karaktärsdanande.
Var själv aldrig med i scouterna, de letade inte efter medlemmar i min del av kommunen tror jag, utan var med i strövarna istället. Trevligt det också, passade nog mig bättre dessutom.
AnnammA
23-07-2007, 00:13
Det var karnevalsstämning på avslutningskvällen med allehanda egentillverkade musikinstrument och oljefatstrummor...
Jiingiikarneval.JPG Mäktigt att se alla dessa människor!
Hälsn
AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.