Full version: Online spel
Pjater
Hur många av er spelar on-line spel, typ som Wow och Diablo??
renate
Inte jag............................
Bettis
Inte jag heller, vet inte hur man gör eller hittar dom coolgleam.gif
Hannele
De sa igår i radio att spelberoendet ökat kraftigt på nätet, speciellt bingo, många söker hjlp. blink.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Har enbart testat spela Yatzy online och det kostade inget när man var provspelare (och man kunde skriva i små hälsningar till de man spelade med som kom från i stort sett hela västvärlden det var ganska kul) och man kunde inte vinna något heller, jag brukar inte gå in på några spelsiter då det är pengar inblandat. Jag kan prova men så snart det ska vara pengar med i bilden säger jag hejdå.
Eva-Helene
Jag har inte spelat den sortens spel, bara backgammon, reversi o.dylikt.
Netha
Betapet är det enda jag spelar ... skulle aldrig spela om pengar.
LadyG
Spelade World of Warcraft ett ganska långt tag, tills det togs över av barn i 13-årsåldern och det mesta började handla om vem som hade den finaste utrustningen och de mesta pengarna. Någonstans mitt i rusningen efter prylar och pengar försvann spelglädjen. Så jag övergav WoW strax efter att Burning Crusade släppts, eftersom expansionen inte förändrade spelet på något vis. Det kom bara nya statusobjekt att jaga, fortfarande ingen spelglädje däremot.

Diablo och Diablo II har jag inte spelat på kanske tio år, jag tror inte ens det fungerar på moderna datorer. Fast jag har inte testat, det kanske det gör? Det var kul på den tiden det begav sig i alla fall.

Spelade Vanguard: Saga of Heroes också, och vad folk än säger så stötte jag inte på en enda allvarlig bug. Några små grafikbuggar såg jag men ingenting som ströde spelet. Det var ett roligt spel, men det krävde för mycket tid om man ville bli bra på det. Tyvärr.

På sistone har jag satt mig in i Lord of The Rings: Shadows of Angmar och än så länge har jag inte ångrat mig. Det vänder sig till den rollspelande publiken mer än de som gillar att spela PvP och det är en fördel. Statusjägarna har stannat i WoW och där kan de hållas tycker jag. De som hamnat i Lord of The Rings är de som gillar att utveckla en karaktär, lära sig ett yrke och bemästra det till fullo och samarbeta med andra spelare för att nå ett givet mål.

Jag är inte speciellt imponerad av Conan men de kanske drar upp en kanin ur hatten och överraskar med att göra ett riktigt roligt spel, trots mina pessimistiska förutsägelser. Fast de ska ta sig in på en marknad som redan domineras av Blizzard, Codemasters och andra tunga lirare. Jag ger inte norrmännen bra odds att lyckas med den konkurrensen.

Till syvende och sidst har de flesta mmorpg snott ideér av varandra och de flesta kommer från Ultima Online, EverQuest eller Asherons Call och de i sin tur har snorpat det mesta från MUDdarna och gamla Dungeons and Dragon-rollspel. Så det känns inte som de prestenterat så där väldigt mycket nytt den senaste tiden, bara sama skåpmat med nytt utseende.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon