mamamaggan
Har en Geranium som aldrig har blommat. Den är minst 5 år gammal. Den växer " klent " också d v s bara långa ogrenade grenar.

Vad gör jag åt det ?

Har även en Highdownensis som också växer " klent " men den blommar iaf även om det inte blir så många blommor.
Kajsa
På med en massa gödsel nästa vår i april/maj, men dom rosorna ska vara anspråkslösa, skuggtåliga och klara magra jordar. Har själv bara Nevada och Marguerite Hilling ur denna grupp och dom är jag så glad i.
Men 5 år utan blommor låter trist, fjäska lite extra med omsorger ett par år nu så håller vi tummarna rose.gif
Ha öppen jord under busken, håll ogräsfritt, finns det myror som stör ? Lägg på Algomin i juni, det är bra.
mamamaggan
OK här ska fjäskas.

Jo jag köpte dem just för att de inte kräver så mycket , har dem ute vid smmarstugan och de står ute i " bushen". Fast vi håller rent runt omkring ,öppen jord och inget ogräs.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon