Full version: Jättetåtel
hippo
Äntligen har det kommit upp några små strån av jättetåteln jag sådde i våras..!! tummenupp.gif Dom är 10 st och ca 4 cm höga och jag undrar vad jag ska göra med dom nu. Känns som om dom skulle behöva planteras om, men det är kanske för tidigt. Hur många ska jag sätta i varje kruka mån tro?? Har ni några tips?
Jan Lindgren
Hej!
Vill du ha snabb tillväxt så kruka om plantorna så fort som möjligt. Gödsla lite men ofta.
MVH
Jan Lindgren
Helen i Piteå Zon 5
Jag skulle skola om alla strån till en planta och det skulle jag göra nu yes.gif
hippo
Tack för era svar! Då ska jag plantera om dom idag. Jag ska alltså sätta dom en och en i små krukor... Bör dom stå i växthuset under vintern sen eller ska jag ha dom kvar ute?
Alexander-VG-zon3
ha dom under vinter i ett svalt utrymme som håller ca 0c +5c . och till våren så planterar du om dom igen och börjar gödsla . ev plantera du ut dom till sommaren/hösten . gödsla inte för mycket i början när dom är små .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon