Snäckfantasten
Hejsan!
Jag vet ett jättebra trädgårdssnäckställe (i Umeå) där det vimlar av GULA trädgårdssnäckor!
Gula? Ja, var är de randiga då??? Har aldrig sett någon randig, men hundratals gula. Finns det
inga raniga i Umeå? Vet någon var man kan hitta, var de trivs bäst osv?

Kram Eline
Eva-Helene
Ingen aning. 8 mil söder om Umeå finns bara bruna!
Snäckfantasten
CITAT (Eva-Helene @ 21-07-2007, 22:06) *
Ingen aning. 8 mil söder om Umeå finns bara bruna!

Det är nog lundsnäckor i så fall, för trädgårdssnäckor kan väl inte vara bruna? Jo, jag upptäckte just att de kan vara det förresten, såg en bild på google, de var riktigt vac´kra ju...
vindspel
Hade ingen aning om att de fanns på olika delar i Sverige. Är det så. Kanske skulle ställa frågan till Natur-sidan.
anilin
Det finns massor av randiga i skåne!
Mvh anilin
Snäckfantasten
CITAT (vindspel @ 27-08-2007, 14:03) *
Hade ingen aning om att de fanns på olika delar i Sverige. Är det så. Kanske skulle ställa frågan till Natur-sidan.

Vilken natursida? Var har du tagit den bilden? Det var en jättefin trädgårdssnäcka ju!
vindspel
Jag tog bilden för en vecka sedan i Halmstad. På allmänt forum finns det småprat husdjur (en till ) sedan natur. Där har jag fått hjälp med identifikation av fjäril.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon