Gossen Ruda
Eftersom jag aldrig skulle kunna tänka mig att plöja igenom tegelstenen och dessutom på engelska frågar jag här. Vem dog? Dumbledore? Eller bara Voldemort?
Eva-Helene
Dumbledore dog i förra boken. Fenix flög omkring tornet där det hände och gav upp ett skri. Därför kan jag knappt hålla mig från att slita boken ur händerna på min son!!!
Gossen Ruda
CITAT (Eva-Helene @ 22-07-2007, 16:20) *
Dumbledore dog i förra boken. Fenix flög omkring tornet där det hände och gav upp ett skri. Därför kan jag knappt hålla mig från att slita boken ur händerna på min son!!!

Aj tusan, där ser du hur dåligt uppdaterad jag är. Fast jag hade ju rätt i dödsfallet...
Farbror Blå
Jag tror Harry kommer på andra tankar, säljer sitt liv som dokusåpa i femman, flyttar till Tibet och öppnar jakridningsläger
Boxer
CITAT (Farbror Blå @ 22-07-2007, 16:38) *
Jag tror Harry kommer på andra tankar, säljer sitt liv som dokusåpa i femman, flyttar till Tibet och öppnar jakridningsläger

Fusk!, du har läst slutet i boken. tongue.gif
Kajsa i Arvika
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!! LALALALALALALALALALAAAAA!!!! Vill inte veta vill inte veta...... har ju inte läst den än ju!! crying.gif
Tezzla
Jag har inte läst en enda av Potterböckerna, ej heller sett någon av filmerna, men jag är ändå jättenyfiken på vad som händer med Harry. Hoppas han dör! giggle.gif
Blomstertanten
Här kommer sanningen fram fear.gif

Somliga önskar visst livet ur folk duh.gif

biggrin.gif laugh.gif
TantGredelin
Harry? vem? confused.gif
Boxer
CITAT (TantGredelin @ 22-07-2007, 20:59) *
Harry? vem? confused.gif

Belafonte!
pleximaster
Dito!? Vem då? Harry Martinsson?

mvh plexi
Eva-Helene
CITAT (Kajsa i Arvika @ 22-07-2007, 20:35) *
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!! LALALALALALALALALALAAAAA!!!! Vill inte veta vill inte veta...... har ju inte läst den än ju!! crying.gif

Men, du sa ju att du läst alla, jag trodde du läst Halvblodsprinsen!!! Förlåt, förlåt, förlåt!!! kram2.gif
Kajsa i Arvika
VA?! giggle.gif Tror du tänker på nån annan än mej nu Eva-Helene!!! whist.gif
sqrulan
a0a.gif Det här var ju ett roligt samtal??? 000.gif
Leia
Här hemma håller jag och Max just på med bok nr 2. Så vi har några "tegelstenar" framför oss... rolleyes.gif
Berith
Har inte läst ett ord ur nån av böckerna och har inte sett en sekund ur nån av filmerna... dunno.gif

Visst är det väl egentligen gjort för barn? g.gif
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 23-07-2007, 09:03) *
Har inte läst ett ord ur nån av böckerna och har inte sett en sekund ur nån av filmerna... dunno.gif

Förvisso. Barn och ungdom kanske, med det hindrar väl inte att även vuxna med fantasin i behåll kan ha nöje av berättelserna.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2007, 09:55) *
Förvisso. Barn och ungdom kanske, med det hindrar väl inte att även vuxna med fantasin i behåll kan ha nöje av berättelserna.

Nu vet jag inte exakt vilken fantasi du tänker på naughty.gif men såklart att vuxna kan ha nöje av barnböcker!
Eva i Skåne
Visst är böckerna nog i första hand riktade till barn och ungdomar, men jag måste erkänna att jag läst de flesta böckerna (på svenska) med behållning och sett de första filmerna på bio, då mina yngsta fortfarande var i den åldern att de ville ha mamma med. Det är spännande och jag kommer nog läsa denna boken också med tiden - om något barn köper den på svenska. De sista delarna har bara inhandlats på engelska och är mitt intresse inte så stort att jag ens försöker ta mig igenom dom.

Jag handlade två ex i lördags, till äldsta (28) och yngsta barnet (17) och dom kastade sig över dem. Inte mycket nattsömn den natten och antagligen fler.
Min man (har också läst böckerna) har kikat i slutet på denna boken och om någon vill veta hur den slutar kan jag berätta i ett pm. flirting.gif
Gossen Ruda
Skriv det gärna här med vit text. OM nån nu som vill läsa på egen hand tittar ändå får dom skylla sig själva. rolleyes.gif
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2007, 10:30) *
Skriv det gärna här med vit text. OM nån nu som vill läsa på egen hand tittar ändå får dom skylla sig själva. rolleyes.gif

Nej, det vill jag inte. Onödigt att utsätta nån för den frestelsen... och sen blir det kanske diskussioner om handlingen i tråden. Det vill inte jag bli skuld till.
KURT
Man kan ju alltid lita på Wikipedia
Bettis
CITAT (Boxer @ 22-07-2007, 21:14) *
Belafonte!

rotfl.gif rotfl.gif

Roliga ni är!! Har läst tråden med ett stort leende rotfl.gif

Jag är ju 50+ älskar Harry Potter, likaså mina barnbarn. Jag har köpt och läst alla böckerna och även lånat ut dom till barnbarnen så dom kan läsa om och läsa om dom. Den som vet hur det går får gärna skriva det här för jag ska läsa boken ändå och lite spännande är det ju att veta whist.gif
Gossen Ruda
CITAT (KURT @ 23-07-2007, 10:49) *
Man kan ju alltid lita på Wikipedia

That´s true. How sweet with a happy ending.
ninnisky
CITAT (Berith @ 23-07-2007, 07:03) *

Oh, så skönt att jag slipper känna mig ensam yes.gif
Eva-Helene
CITAT (Eva i Skåne @ 23-07-2007, 10:39) *
Nej, det vill jag inte. Onödigt att utsätta nån för den frestelsen... och sen blir det kanske diskussioner om handlingen i tråden. Det vill inte jag bli skuld till.

Tusen tack!!! Skönt med hänsynsfulla medmänniskor!!! smiley_small_hug.gif
Gossen Ruda
CITAT (Eva-Helene @ 23-07-2007, 13:09) *
Tusen tack!!! Skönt med hänsynsfulla medmänniskor!!! smiley_small_hug.gif

Vill du ha ett PM med handlingen? Med en oskyldig rubrik! laugh.gif

Faktum är att jag ofta kollar i slutet på böcker jag läser efter ett tag så jag vet hur det går. Sen kan man i lugn och ro koncentrera sig på läsningen. Samma med sport som fotboll. Först resultatet och sen ev höjdpunkter under matchen. Varför glo i 90 minuter för att kanske bara se ett mål.
Wilmer
Gossen! Vad skönt att det är fler som har denna ovana.. Ibland måste jag läsa slutet också så att jag kommer i säng i tid istället för att sträckläsa boken hela natten för att få veta slutet. (Fungerade i 15 års åldern). Sedan kan man som du sagt njuta av boken i godan ro... Det finns flera sidor på nätet som tar upp Harry potter 7 whistling.gif .
Eva-Helene
CITAT (Gossen Ruda @ 23-07-2007, 13:46) *
Vill du ha ett PM med handlingen? Med en oskyldig rubrik! laugh.gif

nono.gif Du skulle bara våga !!!!!! fear.gif ranting.gif
Gossen Ruda
CITAT (Eva-Helene @ 23-07-2007, 13:51) *
nono.gif Du skulle bara våga !!!!!! fear.gif ranting.gif

Jodå, det skulle jag våga. Men om jag sen gör det är en HELT annan fråga. Beträffande Belafonte som nämndes ovan så är han fortfarande vid liv, fyllde 80 bast den 1 mars. En av mina favoriter, den första LP jag köpte var Streets I have walked med HB.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon