Full version: Jag köpte en ros...
Biggan_
...utan namnetikett. Dumt, men jag tyckte den var så vacker och doftar underbart. Kan ni hjälpa mej med namnet och vad för slags ros det är? unsure.gif

[attachment=5375:003.jpg]

[attachment=5376:002ros.jpg]

[attachment=5377:001ros.jpg]
AnnammA
Det finns många randiga att välja på, Biggan. Det finns en hel del moderna randiga rosor som är döpta efter kända franska konstnärer - jag har ingen av dem , men däremot en klättrande Poulsenros som heter "Twist" med doft.
Twist.JPG

Twist2.JPG

eller "Candy Cover" som är en liten krypande miniros, med god doft.

Det finns en gammaldags remontantros som heter "Camaix"(tror jag) som påminner lite om din, om man tittar på bilden.Den har jag dock inte själv eller har erfarenhet av.
Fler bilder behövs kanske, så man kan se hur rosen växer.

Hälsn
AnnA
kerstin z5-6
Delbardrosen H. Matisse liknar din rätt mycket -doftar den jordgubbar smile.gif så är det nog den
Biggan_
Jag får försöka gå ut i morgon och sniffa på den. I dag har jag inte haft en chans, här har kommit 38 mm regn idag och det regnar fortfarande.
AnnammA
Tjusig ros! wub.gif
Jag kollade upp "Camaix" i Bonniers rosbibel och det är en engångsblommande gallica...Men att det kan vara en av "konstnärsrosorna" tror jag också.

Hälsn
AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon