Full version: Otäckt..
Tesa
Pratade med sonen som är inne i Strömstad för en iten stund sen...det har hittats en troligtvis mördad flicka utanför en restaurang nu i eftermiddag, det var fullt pådrag med ambulanser och poliser. Det värsta är att han hört rykten om att det var en mindre tjej. Usch...det känns så himla otäckt det här...
Sa till sonen att komma hem..
anna_rispan
fy sjutton. död är alltid ruggigt.
Tesa
Det var iallafall inget barn..en kvinna i 30-40 årsåldern stod det på Aftonbladets hemsida...misstänkt sexbrott..
Risken är väl att man aldrig får tag på den som gjorde det..denna stan kryllar av folk utifrån just nu...de kan vara borta lika fort som de kom..
För några år sedan blev en bekant till min dotter våldtagen av två norska killar men dom fick dom aldrig fatt på..Fy faan..
MrsMP
Fruktansvärt sorgligt! Det är skrämmande tycker jag, jag har tappat räkningen den senaste veckan på hur många som blivit dödade.
Vad är det som händer??? Bara för 10 år sedan var det inte alls så mycket....vad beror detta på??? Detta är inte Sverige för mig...det brukade vara ett land där man kunde känna sig trygg....hur kommer vi tillbaka till det? sad.gif
Leia
Ja, usch vad det händer saker. Jag tänker ofta att jag ångrar att jag satt barn till denna världen när jag hör om allt elände no.gif

Jag känner mig inte alltid trygg längre, låser alltid dörren om jag är själv hemma även fast vi bor på "vischan", ska man behöva göra det?
Tesa
Dom har iallafall fått tag på den som gjorde det och han har erkänt...nu sover man lugnare igen. Har dottern som bor mitt i stan och sönerna är ju också där jämt så lite orolig blir man ju när det händer nåt sånt här..
mamamaggan
Våldet har blivit så " planlöst ". Det tycks som om man mördar första bästa man träffar på. Det tycker jag är så otäckt. Och som mamma oroar man sig alltid för sina barn som är ute och rör på sig.
Tezzla
CITAT (MrsMP @ 23-07-2007, 15:09) *
Fruktansvärt sorgligt! Det är skrämmande tycker jag, jag har tappat räkningen den senaste veckan på hur många som blivit dödade.
Vad är det som händer??? Bara för 10 år sedan var det inte alls så mycket....vad beror detta på??? Detta är inte Sverige för mig...det brukade vara ett land där man kunde känna sig trygg....hur kommer vi tillbaka till det? sad.gif

Fast nog hände det lika mycket elände för tio år sedan. Jag tror vi har en förmåga att "glömma" och vi stirrar oss blinda på det som sker nu.

mamamaggan
Nja vet inte riktigt hur statistiken såg ut för 10 år sedan men tror nog att det händer mer oprovocerat våld i dag. Men går man 20 - 30 år tillbaka så såg det iaf annorlunda ut.
Elisabeth P
Fruktansvärt är vad det är.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon