Full version: Äntligen klar!
Lilleskutt
Efter förra årets grävning så är rabatten äntligen klar och i full blom... yahoo.gif
Det var där en gräsmatta förut men just den lilla plätten var invaderar av kirskol... hata... devil.gif
Så vi grävde upp allt.. la växtduk under sen så la vi kantsten och fyllde på med ny fin jord, byggde åxå upp i mitten...
Så i min fina rabatt har ja nu lavendel som kant (har växt till sig jätte fint pga allt regn satt förra året) i upphöjden i mitten en snurrad cypress ( den åxå dittsatt förra året) iår så blev det sibirisk vallmo i upphöjden och backtimjan har blommat jätte fint och så till maj månad fick ja mina efter längtade rosor tyvärr fick ja bara välja röda.. dunno.gif kille ville åxå bestämma nåt blush.gif så det blev en lätt sort sa chefen... Nina Weilbull som nu blommar helt underbart... yahoo.gif
HelénE
Blev ju jättefint. Och säkert mycket snyggare än kirskål giggle.gif

Helén
Lilleskutt
CITAT (HelénE @ 23-07-2007, 10:05) *
Blev ju jättefint. Och säkert mycket snyggare än kirskål giggle.gif

Helén

thanks.gif
Ja det kan jag verkligen hålla med om... tummenupp.gif
Vi har en likadan rabatt på andra sidan åxå och den var vi åxå tvugna att gräva upp och lägga väv för att de inte skulle komma upp igen... och det lyckades vi med åxå! tummenupp.gif Ska ta en bild och sätta in när det slutar regna om ca 3 veckor.. crazy.gif
Bettis
Så fint det blev bravo.gif hoppas att du slipper allt ogräs nu,
Lilleskutt
CITAT (Bettis @ 23-07-2007, 15:36) *
Så fint det blev bravo.gif hoppas att du slipper allt ogräs nu,

thanks.gif
Ja hittills har ja gjort det ialafall.. iallafall kirs... tummenupp.gif
Helen i Piteå Zon 5
Jag tycker det ser superfint ut yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon