Full version: NemaSlug
Snigelhatare
Är det någon som känner till i vilka affärer det säljs mördarsnigelnematoder? Tänker främst på vilka affärer i Fredrikshamn, Helsingborg, Kiel. Var ligger närmsta affär i Norge som säljer om man kör E6.
lena:-)
Jag tänker vänta till våren med inköp i Sverige av Nemaslug. Kemikalieinspektionen verkar ompröva belutet att godkänna nematoderna och tydligen verkar de bäst om man behandlar tidigt på våren. SÅ jag framhärdar med mitt dyrt inköpta Snigelfritt och undrar vad man skall sysselsätta sig med nästa sommar om man inte har sniglarna att bekymra sig över .... wacko.gif
lena:-)
Läste förtröstansfullt att det bra tar 40% av sniglarna om man använder Nematodmetoden tidigt på våren. Vilken tur...nästa sommar blir det ingen latsida minsann
Leia
laugh.gif Det var ju´tur! crazy.gif
encoure
Jag har läst på en annan sida hör på odla.nu att nemaslug funkar bäst i värme alltså +20 grader. Nemaslug ska enligt användaren användas på våren när sniglarna lägger sina ägg och är små, och hur ofta är det +20 grader i sverige på vårkanten flera dagar i sträck? Funderar nu på att köpa annat medel som jag har läst om från tyskland som funkar i alla gradantal. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon