Full version: Hoya Bella
rigi
Nu händer det igen...!
help.gif Min fjärde hoya bella får "skrumpna" blad. Ungefär halva blommans blad blir tunna och skrynkliga och kanterna rullar in sig. Vad gör jag för fel??? För mycket vatten... för lite....??
Jag vill ju så gärna att den ska vara så fin som min farmors... smile.gif med fina friska gröna blad och massor med ljuvliga blommor.
Margith
Min svärmor gav mig ett knippe vattenrotade Hoya Bella för många år sedan.
Den tvärdog så fort den kom hem till mig...
Hon gav mig en ny knippe och den lever och mår....så till den milda grad att jag kunde ge tillbaka ett vattenrotat knippe när hennes dog.
När min Bella "viker ihop bladen" lider den av vattenbrist.. AKUT!!!!
Jag har min i österfönster, omplanterar icke (blommor i ampel är svåra att omplantera) men den får extra gödning under sommaren.
Svärmors planta tvärdog en vinter när hon flyttade den mellan 2 fönster i samma rum...

Var det här någon hjälp??
Maria i Helsingborg
Jag har tagit död på 3 st. Den fjärde mår toppen och blommar så det står härliga till. För min del handlade bara om att hitta "den rätta" placeringen, eftersom jag missköter den ngt .....precis som alla övriga hoyor *s*
rigi
Tack! tummenupp.gif
Ska kanske både flytta blomman och vattna mera... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon