Full version: ipomoea
natalie
mina ipomoea på min inglasade balkong blommar ganska dåligt. Finns det nåt jag kan göra? har gett dom orchide näring i ca 1mån men innan det inget bara mycket vatten.Dom kom igång väldigt tidigt pga att balkongen blir så varm när den är inglasad så dom började blomma redan i maj men kom aldrig riktigt igång bara en blomma lite här o där och så har det fortsatt.Hr nån ett bra tips blir jag glad kompiskram.gif
inger1
Har själv samma problem med mina "blommor för dagen" i år. Har aldrig upplevt nåt sånt dåligt blomår för dessa växter som i år.
Mina kom igång snällt och villigt som brukligt är men sen var det som om de tappade livslusten på nåt vis. Jättetrist då dessa fyller ut och svämmar över där de står.
Nån hjälp har jag inte att komma med men en tröst att du är inte ensammen om fenomenet.
Vi får tänka, bättre tur nästa år.
Alba
Jag köpte en Ipomea i våras som ska vara 1-årig. Inga blommor syns så långt ögat når. angry.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon