*Ulrica*
Ja, just det. dunno.gif

Varifrån köper ni era plastkrukor till förkultivering? Jag vill inte ha tunna "engångskrukor" typ såna där turkosgröna utan rejäla saker som kan användas många gånger. Jag har en del fyrkantiga, ganska djupa som jag tycker mycket om.

Var handlar proffsen? Måste ju gå att köpa billigt hos grossist... (sambon har företag)
Gloriana
Lindbloms frö (www.lindbloms.se) har jag skickat efter ifrån - de har stor sortering. Jag tror också att Östra Sönnarslövs plantskola (www.ospab.com) har som man kan skicka efter. Lycka till! yes.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag köpte mina också hos Lindbloms frö.

Ospab.com säljer ju också Hermann Mayers sortiment, och dom har mycket.

Elisabeth
MariaS
Annars kan du alltid åka upp till Vårgårda där "Krukgubben" finns. Han har bra blandat sortiment. Sen finns Kiro-plast i Lidköping. Han skickar.
e_sedell
Jag har mycket krukor som jag kan skicka billigt om du vill.

Vad vill du ha för stolek, och hur många, så ska jag se efter?
Fenja
Erik, 11cm, 13-15 cm 2, 3, 10 och 15 liters, kan du ge prisuppgifter?
Mvh
Fenja
GrönAnna
MariaS,
vem är "Krukgubben" i Vårgårda? En affär eller person? Har torp i närheten, därför är jag intresserad.
Killensomvillhagrönafingrar
Ni kan komma förbi oss och hämta om det blir en rejäl vinterstorm.

Har en plantskola som granne, plockade 75 st plastkrukor på tomten efter förra stormen och har säkert plockat 30 efter detta.

Dock så valde jag inte själv sortiment flirting.gif
MariaS
CITAT (GrönAnna @ 27-07-2007, 21:11) *
MariaS,
vem är "Krukgubben" i Vårgårda? En affär eller person? Har torp i närheten, därför är jag intresserad.

Han finns i industriområdet vid E20. Man åker in efter Doggy till vänster. På kullen tar man vänster igen och åker ner så långt man kan komma. Han finns bakom hörnet i den orange byggnaden.
fruberglund
CITAT (Killensomvillhagrönafingrar @ 08-08-2007, 14:43) *
Ni kan komma förbi oss och hämta om det blir en rejäl vinterstorm.

Har en plantskola som granne, plockade 75 st plastkrukor på tomten efter förra stormen och har säkert plockat 30 efter detta.

Dock så valde jag inte själv sortiment flirting.gif

Plantskola som granne...ajajaj, låter farligt giggle.gif
ingrid fuxwall
Själv har jag en kyrkogård som granne och därtillhörande supersnäll vaktmästare tummenupp.gif som när jag snällt frågade om han hade några krukor fick mängder, så många krukor att jag tror jag kan starta plantskola yes.gif
e_sedell
Jag vill bara tipsa om att jag nu lagt upp några annonser via www.tradera.se

Fler krukor och stolekar finns, vill dock inte lägga ut fler innan jag kännt av intresset. Ni kan kontakta mig om ni är intresserade av andra krukor eller annat antal.
*Ulrica*
Jag har nu hittat en grossist som säljer krukor av bra kvalitet, typ de de säljer på Lindbloms Frö.

Problemet är bara att jag måste köpa väldigt mycket. Jag behöver nog inte 1500 7:or... giggle.gif

Därför undrar jag redan innan jag har köpt dem om någon skulle vara intresserad av att köpa några?
De skulle kosta ca. 40 öre styck plus eventuell frakt.
ingrid fuxwall
Då är frågan hur stor fraktkostnaden skulle bli - hur mycket det skulle öka kostnaden för krukorna.

ingrid
*Ulrica*
Ja, det beror ju på hur många man ska ha...
Det billigaste blir ju förstås om man bor i närheten eller kan träffas.

Men det blir iaf. billigare än från Lindbloms för de tar 75 öre plus frakt för den storleken.

Det går att skicka som skrymmande ekonomibrev för 51:- för ett kilo (1 kilo blir mååånga krukor)

Postens portotabell
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon