kerstin z5-6
Mest baksidan och dammen för där blommar det som bäst nu .. bla de riddarsporrar som minsann vägra slå ut i helgen -när det var sommarmöte ranting.gif

biggrin.gif
Idag i min trädgård
Lady Hamilton
Som vanligt kerstin har du så mycket vackert att visa wub.gif

Krolliljan
Tack för rundturen.
Det var njutningsbart och inspirerande.
Tosan
TAck för guidningen! smile.gif Mycket fint fanns det där!
Och du hade ju faktiskt lite gräsmatta åxå!
mamamaggan
Vem har inte lust att ta sig en tur i din trädgård Kerstin?! En helt underbar rundtur thanks.gif . Gillade nog pionen bäst. Vad är det för sort ?
Eva 33c
Trevligt att få se din trädgård Kerstin. På bild 2 finns några riktigt mörka blad till vänster. Är det en ligularia?
Jag köpte förra året en rotbit till en ligularia med namnet Desdemona som skulle vara mörk. Tyvärr var den stendöd i våras. Jag vet inte riktigt varför, men den kanske inte trivs i lerjord, det kanske är en ligularia som villa ha torrare????
Men det kanske är något heöt annat du har där whistling.gif
Elisabeth P
Sååå vackert wub.gif Det är härligt att få kika in i en sådan trädgård.
Nina K
Vilken fin trädgård du har! tummenupp.gif

Undrar lite om en växt jag såg på en av dina bilder:
"Olika alunrot med P digitalis och Frosty morn -Kärleksört"
Intill alunroten (i vänstra hörnet i bilden) växer något som ser ut att vara rödbladigt med vita små blommor. Så söt i all sin enkelhet! Vad heter den??
Betty
Fina bilder Kerstin! tummenupp.gif
På tal om sommarmötet ja... Jag tog en bild på nåt vackert uppe i taket inne i din vinterträdgård men glömde fråga; Vad är det för nåt? unsure.gif
[attachment=5476:i_Kerstins_tak.jpg]
Alexander-VG-zon3
jätte vacker trädgård du har ,, hoppas jag får se den i verkligheten nån dag
kerstin z5-6
Tack tack smile.gif Det rödbladiga med vita blommor är Penstemon digitalis och den i taket är Impomoea nil, mycket tålig säkert även som krukväxt smile.gif

det är bara att komma Flaxxs om du har vägen förbi smile.gif
malin72
ja vad säger man .....waw innocent.gif och jag hoppas fortfarande att jag bjuds på en kaffe om jag kan komma förbi whist.gif om allt går som planerat så åker jag till lillebror snart shy.gif
Nina K
Tack Kerstin! Ska genast kolla upp den...
stennie
Tack för titten, vilket jättejobb du har lagt ner, jättefint är det! bravo.gif
Leia
Vad fint du har det! smile.gif

Jag skulle även vilja se en bild på hur din "postmans pride" ser ut i år när den har växt till sig lite. smile.gif
kerstin z5-6
tackar och Ja -det är Ligularia den mörkbladiga " Britt Marie Craaford
Biggan_
Så vackert du har i din trädgård Kerstin! wub.gif
Vilket enormt arbete, och vilket lyckat resultat. Inte har du tid att ligga i den där hängmattan jag såg?
Den gula pionen blev jag tvärförälskad i, och snacka om avundsjuka när det gäller riddarsporrarna,så ståtliga, och vilka färger!
Tack för en underbar trädgårdspromenad, och känn dej stolt Kerstin över vad du åstadkommit! bravo.gif ...och en trädgård blir ju aldrig färdig, så ditt nästa projekt med det nya gruspartiet ser jag fram emot att få följa i bilder! yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon