myy
Nu är det dags för oss att bygga trädgårdens första rosenportal. Vi hade tänkt kombinera trä och armeringsmatta och har ett hum om hur den skall se ut, men hur bred skall den vara och hur hög. Djupet skall vara lite över en meter hade vi tänkt. Räcker det att förankra med jordankare?
kerstin z5-6
Det beror mest på vilken ros du har tänkt ha där ... hybrida blir stor och tung och sticks om portalen är för smal,detsamma gäller höjden
myy
Jag har en hemlös Sympathie, som jag flyttat från en plats där jag inte vill ha röda rosor. Så antingen den eller något nyinköp. Dessutom tänkte jag plantera en av de Italienska klematisar som fortfarande står i sina ursprungskrukor - vilken jag väljer beror på vilken ros det blir. Om jag köper en ny får den gärna vara en riktig långblommare och den måste tåla att stå riktigt blåsigt. Sympathien klarar ju i och för sig detta, men blir kanske inte så stor?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon