AnnammA
27-07-2007, 00:32
Jag har upptäckt att mina julrosor har "ynglat av sig" , och små miniplantor växer här och där intill de stora plantorna.(Det är H. Orientalis)Det är givetvis spännande och roligt, men hur ska jag göra nu? Ska jag försiktigt pilla upp dem och plantera dem i krukor, eller låta dem växa kvar på plats ett tag till?
Någon som vet ?
Hälsn
AnnA
Jag har också en massa julrosbäbisar.Jag låter de vara tills de har växt till sig,sedan plantera jag de på sin nya växtplats.Det är den röda julrosen som frösår sig på detta viset.
AnnammA
31-07-2007, 11:07
Det här är blandade färger: prickigt, mörkt, mörkt röd mfl, och vad jag förstått kan avkomman då bli hur som helst färgmässigt. Spännande!
Hälsn
AnnA
AnnammA
15-08-2007, 08:32
I början på veckan dök "Allt om Trädgård" ned i vår brevlåda, och där stod att man kunde kruka sina frösådda julrosplantor nu, så det har jag gjort nu på förmiddagen. Det blev ett tiotal krukor... Spännande och se vad det blir för färg om ett par år, för jag kan inte tänka mig att det hinns med till nästa år...
Hälsn
AnnA
AnnammA
17-08-2007, 00:42
...och så en bild på de små...
Julrpl.JPG Hälsn
AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.