[font="Book Antiqua"][/font][size="2"][/size][color="#008000"][/color]
hejsan, har nu lagt in tre bilder i mitt album, där du och den som vill kan följa mitt växthusprojekt...det är min sambo har hyrt grävare och satt hela dagen och grävde bort en massa gräsmatta...
en av bilderna är tagen från vår balkong. vår tomt är på nästan 2000 kvm och området vi har grävt ur är på ca 240 kvm och ligger i sydvästra hörnet . om några dagar ska vi hyra grävaren igen, robban hann inte riktigt klart. det ska grävas för el, vatten och dränering också.
det känns så häftigt att vara igång
för fem år sedan byggde vi vårt hus här i solhagen, för fyra år sedan blev det dubbelgarage (till stor del för att få plats med sambons hobbyprojekt...) och nu är det alltså äntligen dax för mitt växthus
varje projekt vi har haft har dokumenterats noggrant , så också denna gång, jag ska ta massor av bilder!! som jag skrev lite tidigare så ska hela trädgården ramas in av ett luftigt plank, modell högre, pga blåsten,och dessa 240 kvm som är uppgrävda ska också helt och hålllet ramas in av ett likadant plank ( fult ord eller hur?) det blir som en liten gömd " växthusträdgård" i den stora......därinne vill jag som sagt ha en bas av rosor, och färgskala blå/rosa/vit. rabatterna kommer att löpa 2m breda, runt hela planket med tillhörande pergola, runt 2.5 m hög. rosor, lavendel, nepeta, timjan, mar lavendel, clematis, humle, pioner,aklejor allsköns mormorsperenner, ölandssten, gårdspump, önskebrunn,dofter........några zinkbaljor här och där,med lite planteringar i, ni ser det väl framför er eller hur?
i min värld så finns inga hämningar alls, jag har planer för 30 år framåt, minst.....mitt huvud är smockfullt med trädgårdsplaner, det tar aldrig slut...det enda som hindrar mig rent praktiskt ibland är min dåliga rygg

men när den krånglar så planerar jag ännu mer, i ren protest..... och just nu så är detta växthusprojekt nummer ett!! jag lägger in bilder i albumet så fort det händer nåt,titta gärna!
kramar gröna tjejen...