Full version: någon som vet?
annagranq
är det någon som känner igen denna växt som är vedartad och har ett buskliknande växtsätt. Väntar med spänning på att den ska blomma, men den bara växer och växer, och har knoppar nu. Vad kan det vara, någon har sagt mig att blommorna ska vara vita
anna
Åsa, mälardalen zon 2
Tycker inte den ser vedartad ut, vedartade växter brukar ha brunaktiga lite vedartade stammar (som inte vissnar ned på vintern)denna växt ser ut att ha gröna örtartade stammar. Det är svårt att se exakt hur stora bladen är mm. men jag tycker det påminner om den perenna Gypsophilan (brudslöja)vi hade vid förra huset.
annagranq
den är liksom vedartad i rötterna eller där dom går ner i marken, trodde man sa vedartad då, Ska kolla upp brudslöja på nätet, det ringer en liten klocka som säger att jag kan ha hört det namnet i samband med denna växt. Tack Åsa så länge
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon