Magdis
Ikväll klockan 21 kom vi hem från vår 2-veckorstur genom Sverige. Vi har iofs inte rest hela tiden, en vecka har vi stannat hos mina föräldrar och bl.a firat min pappas 60-årsdag. Men resten av tiden har vi åkt bil, sett en massa nya miljöer och träffat en massa folk, däribland en hel drös med ODLAITER! smile.gif Det måste jag verkligen säga, att det var höjdpunkterna av denna semester. yaay.gif Först ut var Wolkenkrabber i Östersund, en urgullig kille som bjöd på fika och titt på trädgården hemma hos honom där det fanns en massa spännande växter som alla hade en egen historia. smile.gif

Sedan for vi vidare till Karlstad och åkte hem till Gillan och Dealer och hälsade på. De har en av de absolut mysigaste trädgårdar jag nånsin sett *grön av avund*. Irene L och hennes man var också där och hälsade på. Det var såååååå kul att träffa dem allihop o de var precis så gulliga som jag trodde. smile.gif

Sen hade jag en dejt med Pia_L i Sundsvall, vi satt på ett fik och snackade i 2 timmar o det var hur trevligt som helst. Inte kändes det som om det var första gången vi träffades precis.

O så idag hälsade jag på Lady Hamilton vid Höga kusten. Smakade åkerbär för första gången. Hade tyvärr inte möjlighet att stanna så länge men det var kul så länge det varade. smile.gif Ladyn var nog exakt som jag hade föreställt mig, go och lite busig (ska vi våga öppna den andra burken vi fick med oss eller är det riktig surströmming i den?) unsure.gif laugh.gif

Ja Odlaitresan var en kolossalt rolig upplevelse som gav mersmak. En betydligt mindre rolig souvenir jag fick med mig från veckan hos mina föräldrar är en njursten....den sitter kvar än o jag väntar på förlossningen. Går jag över tiden får jag väl kontakta sjukvården. Sen får vi se om lille Sten kommer ut. smile.gif
Leia
Men vad roligt Magdis! smile.gif (förutom stenen då.... sad.gif ) Tack för att du delade med dig av din resa. wub.gif
(lite avis blir jag allt på alla som du har träffat biggrin.gif)
Gillan
Vad skönt att ni är välbehållna hemma igen Magdis! Synd på stenen du fick släpa på dock.

Det var helt fantastiskt att se er hemma hos oss. Det tackar vi för. Du får lova att hälsa till din fantastiska dotter som var lite utöver det vanliga. Hon tog oss med storm och jag misstänker att det är så hon gör med alla hon träffar giggle.gif . Och den lille mannen med ett enda stort leende gick inte av för hackor han heller wub.gif . Med andra ord så var hela familjen en trevlig bekantskap tummenupp.gif . Det är nåt visst med att ha fått en bild av de man pratar med här. Dealer hälsar så gott till hela familjen smiley_small_hug.gif

Glömde ju säga att det just nu ligger en annan Odlait på övervåningen och sover..............en 72:a whist.gif giggle.gif
Leia
CITAT (Gillan @ 28-07-2007, 08:25) *
Glömde ju säga att det just nu ligger en annan Odlait på övervåningen och sover..............en 72:a whist.gif giggle.gif

Jag är 72:a, och det är inte jag, så därför blir jag och säkert fler med mig jättenyfikna på vem du har trynandes i ditt hus! rolleyes.gif biggrin.gif
Gillan
Inte många som heter nåt med -72 efter va? whist.gif laugh.gif
Leia
CITAT (Gillan @ 28-07-2007, 08:36) *
Inte många som heter nåt med -72 efter va? whist.gif laugh.gif

Aha! Då vet jag! biggrin.gif Hälsa så gott! smile.gif
Lady Hamilton
giggle.gif Jag vet vilken 72:a det är hon börjar på M........ Och jag instämmer i det som Gillan skrev att du och din familj var så härliga. Tyvärr har jag ju ingen "trädgård" att visa upp dunno.gif Och uterummet ät ju tomt på växter på sommaren blush.gif Men som sagt var Åkerbär fick du ju smaka yaay.gif
Magdis
Men Ladyn! Du hade ju massor av trädgård att visa upp ju! Både fontän, växthus, rabatter o massa annat. Du har för höga krav på dig själv tror jag...du kan inte jämföra trädgården med Gillans vet du va? Gör man det så finns det ingen som har en "trädgård" giggle.gif

Gillan: familjen hälsar tillbaka! De är också väldigt nöjda med alla besöken vi har gjort. Och hälsa tillbaka till Dealer också! (Och till Malin smile.gif ) Vi vill se en bild på "krokkis" sedan när du hinner giggle.gif Den måste ju trivas fenomenalt hos er.

Jag ska installera kameraprogrammet på vår nya dator så snart som möjligt så att jag kan ladda in sommarens fotografier och skicka till er som fastnat på dem. Lilleman är ju tagen på bar gärning på bild när han flirtar ohämmat och sitter i famnen på flera odla-damer. flirting.gif
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 28-07-2007, 08:39) *
giggle.gif Tyvärr har jag ju ingen "trädgård" att visa upp dunno.gif Och uterummet ät ju tomt på växter på sommaren blush.gif

Det där påståendet måste både Dealer och jag dementera! Finns ingen sanning i det alls. Ni har en jättefin trädgård med mycket blomster och en helt fantastiskt vy ut över sjön! WOW! Säger vi bara!, men jag/vi återkommer med det när jag/vi orkar skriva vår egen reseskildring whist.gif ..............i morgon kanske? Och självklart kommer det en bild på "Krokkis" då giggle.gif
ninnisky
ja e så avundsjuk - ja e så avundsjuk - på hur kul ni haft det yes.gif

Biggan_
CITAT (ninnisky @ 28-07-2007, 18:43) *
ja e så avundsjuk - ja e så avundsjuk - på hur kul ni haft det yes.gif

Jag också! sick.gif Grön av avund! Hoppas på lite bilder om de inblandade tillåter! unsure.gif unsure.gif unsure.gif
AnitaO
Så skoj det där lät smile.gif
Får man inga bilder?
Magdis
Det blev ju en del tjusiga bilder, fast det beror på om objekten vill låta sig visas offentligt. smile.gif Jag är på G med att redigera bilderna nu.
Alba
Vilken trevlig rundresa ni haft.

Men kunde du inte ha lämnat "Sten" vid Höga Kusten. Gillan skulle ju plocka sten där läste jag i chatten en dag.

Välkommen hem till norrland.
Magdis
Nu har jag fått klartecken från alla inblandade så nu lägger jag ut lite bilder. smile.gif Bilden på Caroline i poolen och bilden på mig, min man och Elias har Irene L tagit. Jag såg ut att ha världens häxnäsa men jag lovar, jag har inte det på riktigt! ninja.gif laugh.gif
Lilleman charmar damer på löpande band som ni ser! smile.gif

Magdis_dotter.JPG

Magdis_familj__saknas_gör_dottern.JPG

P7160023.JPG

Pia L.jpg

Lady Hamilton.jpg

Gillan.jpg

Alba
Åh vilka härliga bilder.

Lille charmören har verkligen lagt en grund för att så småningom bli en Odlait.

Caroline i poolen......kan det bli mer sommar.
Biggan_
CITAT (Alba @ 30-07-2007, 12:22) *
Åh vilka härliga bilder.

Lille charmören har verkligen lagt en grund för att så småningom bli en Odlait.

Caroline i poolen......kan det bli mer sommar.

Håller absolut med Alba om allt! biggrin.gif
Magdis
Ja vi hade verkligen tur med vädret när vi var hos Gillan, kanonväder utan dess like. biggrin.gif Sommarens enda bad blev det för Caroline, själv har jag badat 0 gånger i sommar.

Ska tillägga att jag hemskt gärna vill ha besök häruppe också, så om nån har vägarna förbi så.... smile.gif

De som träffade mig kanske tyckte att jag var lite blygare än de trott, för övrigt hoppas jag att jag inte gjorde nån besviken. ninja.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon