Ciczi
Hej gott folk

Sitter här och funderar på alla er som var med på Skåneträffen. Hur har det gått med plantorna som vi bytte med varandra?

Jag fick ju bland annat fatt på en papegojnäbb och i rena ivern så åkte den ut i landet med allt det andra. Den mådde inte så bra men nu har den hämtat sig. KAnske inte avhärdad? Den stora hibiskusen mår utmärkt och ska snart till att blomma. Småhibiskusarna från Flaxxs mår också bra och tar sig fint liksom valnötterna.

mvh Ciczi
Alexander-VG-zon3
roligt att dom kommer dom du fick av mig .
den jag fick av dig den med bären har växt på jätte bra , flera ny saker har kommit från marken och den blommar jätte vackert .

marskattan -- tack för alla växterna av dig dom blommar jätte vackert

jakob -- alla växter jag fick av dig växer med jätte bra

och alla andra växter jag fick har klarat sig och växer bra .

är det någon som skulle vilja ha en ny träff ?? vi kanske kunde åka och titta på varandras trädgårdar !?
catlady
Vilken bra idé att göra en uppföljning på Skåne träffen! Jag har precis fått internet igen och vill gärna bli uppdaterad på vad jag missat den senaste månaden.
De saker jag fick och/eller bytte till mig har alla växt sig stora och fina. Jag minns inte riktigt allt men t.ex Flaxss; Valnöten, granatäpplena, korallbären - allt mår toppen. Stennie; de saker jag var hemma hos dig och fick har fått slåss mot ett ton mördarsniglar men har överlevt och kämpar på!
De saker jag köpte på Plantskolan har jag dock invändningar på. Jag tog bara saker med lappar i eller frågade Göran, men den vita phloxen jag köpte blommar nu i rosa, de blå veronikorna är vita, och en av hostorna var felmärkt och är mer limegrön än blågrön...
Det hade varit jättetrevligt att se andras trädgårdar! Själv tänker jag definitivt bjuda över er allihop någon gång nästa är när jag börjat få ordning på trädgården. Detta året koncentrerar jag mig på huset.
jakob
Hej alla ifrån Skåne träffen!!
Kul att Hibiskusen frodas, och det du fick Flaxxs minns inte vad jag hade..

Jo här har nog det mesta tagit sig.
Valnöts träd och granatäpple, är fina,(,fast jag tror granatäppel har fått löss,,den fick ut i ösregn får se om det hjälper, )Leanderblomman[attachment=5705:Ballong_...__Small_.JPG]
och stjärnpelargonian [attachment=5703:stjärnpe...__Small_.JPG][attachment=5704:ytterlig...__Small_.JP
G]
, fotbladet ,[attachment=5706:fotblads...__Small_.JPG]
allt tar sig, funderar fick ngt ifrån Nina med de har tagit sig men jag har glömt namnet. De jag köpte på odla var ju mest pioner och de har blommat,
så Afrikas blå Lilja blommar just nu med en stängel,
[attachment=5707:Afrikas_...__Small_.JPG]
27 kr på Odla vilket fynd!
och rosen Pascali.[attachment=5702:vacker_P...__Small_.JPG]
Vit Stormhatt
[attachment=5708:Vit_stor...__Small_.JPG]

Ja vi kanske skulle ta en Augustiträff eller höstträff ,,det skulle vara både kul och trevligt. Eller Åka runt i varandras trädgårdar det var en mysig ide Flaxxs, hur kunde de läggas upp. Byta blommor.?Besöka trädgårdar, handelsträdgård?parkvandring? Min trädgård är ju inte särskilt klar men vi kunde träffas här fast om här är så mycket att se vet jag inte? jag håller just på att skapa min trädgård..bara 600kvm klara,,kolla gärna in på Trädgårdsblogg.se,,där har jag lite att kika på.
Hur många är intresserade att göra ngt tillsammans?
ett datum? förslag på aktiviteter mer konkret och en deltagar lista eller vad säger ni?
mvh Jakob
stennie
Låter jättekul med en ny träff, jag har börjat dela lite växter....

Alla fynden från Odla mår fint utom rosen Mozart som dog. -cry-.gif

Dagliljorna och den roliga papegojbalsaminen från Marskattan växer och trivs!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon