Hannifer
Jag odlar på balkong och har de senaste veckorna upptäckt fula små hål på bladen hos var och varannan växt. angry.gif Jag har inte upptäckt något skadedjur (förutom bladlöss på ett par av plantorna, men de ger växterna ett annat utseende). Jag rensar naturligtvis bort de fula bladen, men nytillväxten får också hål. Vad kan det vara?
Keya
Det undrar jag sannerligen också ,halva min trädgård är uppäten med stora hål på bladen.Någon föreslog tvestjärtar.Har aldrig tidigare upplevt dom som ngt problem .
Hannifer
Jo, men det är mycket möjligt! Jag har faktiskt sett tvestjärtar rätt ofta på balkongen, nu när du nämner det. Jag trodde inte de var intresserade av växter, bara... Tack för ditt svar!
kullagulla
[size="4"][/size][color="#8B0000"][/color]
Kan med säkerhet säga att det är tvestjärtar, har själv sett dem på mina petunior.Det är ju gott om dessa otrevliga varelse nu i sommar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon