Full version: Id flygfä
Monarda
I brist på snygga fjärilar får man väl hålla till godo med såna här småtråkiga flygare. Ruda vet säkert vad det är.

P1010118a.jpg

Gossen Ruda
Inte fy skam med ett Allmänt gräsfly när det satt sig i en sån praktfull blomma. Ett nattfly som gärna också flyger på dagen.
Monarda
Och nu när jag fick namnet hittade jag den också i Sandhalls bok och det var ingen rolig läsning. "Larverna kan vissa år bli så talrika att de kaläter hela ängar" fear.gif Hoppas dom lämnar min gräsmatta ifred bara.

Det här var ju tydligen ingen ovanlig insekt men jag undrar vad som skulle få en person som dig Ruda, som tydligen har ett stort kunnande inom området, att hoppa högt av glädje? Finns det något du alltid drömt om att få se i insektsvärlden eller har du sett allt?
Gossen Ruda
CITAT (Monarda @ 29-07-2007, 22:59) *
Och nu när jag fick namnet hittade jag den också i Sandhalls bok och det var ingen rolig läsning. "Larverna kan vissa år bli så talrika att de kaläter hela ängar" fear.gif Hoppas dom lämnar min gräsmatta ifred bara.

Det här var ju tydligen ingen ovanlig insekt men jag undrar vad som skulle få en person som dig Ruda, som tydligen har ett stort kunnande inom området, att hoppa högt av glädje? Finns det något du alltid drömt om att få se i insektsvärlden eller har du sett allt?

Nja, jag är en måttfull person så några större glädjeutbrott förkommer inte men visst känner jag en viss glädje när något nytt dyker upp. Det finns mycket kvar i naturen att uppleva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon