Mollis
Finfinhacka gul eller röd lök, gör samma sak med smörgåsgurka (ska va rejält med gurka tycker jag).. ta filmjölk eller om du vill lyxa till det, gräddfil och nån matsked majonnäs, blanda ihop allt och tillsätt lite salt o peppar så har du en jättebra fiskpinnsås (mina barn som flyttat hemifrån längtar alltid efter den såsen:-)

//Mollis
Bettis
Låter himla gott, detta ska jag pröva till vanlig stekt fisk, tack för receptet thanks.gif
Annabella
Mums! Jag ska också pröva!
En annan god sås (för dem som gillar kapris):

Naturell jougurt ca 1 1/2 dl (eller gräddfil)
kapris några teskedar
lite senap, helst dijon
(en nypa socker)

Daffodil
Roligt att läsa ditt inlägg Mollis!
Jag gör i stort sett samma röra, skillnaden är att jag inte har lök i. Istället har jag haft i dill och någon gång också lite citron.
Mina barn älskar såsen och senast idag bad de mig göra den till veckans fredagsmys.
nono.gif
Det blev nej på det; den ska jag bara göra till fiskpinnar för att varje gång få höra ett stort jubel när det vankas på menyn.
Mollis
giggle.gif

Ibland har jag lite kapris i också, jättegott!

//Mollis
Mollis
CITAT (Mollis @ 10-08-2007, 09:16) *
giggle.gif

Ibland har jag lite kapris i också, jättegott!
//Mollis

Och har man lite dijonsenap i också förutom kaprisen och allt det andra så blir det ju faktiskt riktig Tartarsås, Mums!

//Mollis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon