Tosan
Hittade en ros i min mosters trädgård häromdan. Tyvärr hade den bara knopp, inga blommor, men ska vara röd med tehybridutseende. Den är ca 50-60 cm hög, ganska ljusa, matta blad med röda kanter. Stjälkarna påminner lite om minirosor tycker jag och har taggar ungefär som hallon och inte särskilt många. Hon har övervintrat den i trädgårn flera år, så den tål minst z4, förmodligen z5 eller högre om det är till nån hjälp. Förstår ju om det är svårt när man inte ens ser blomman, men jag tar gärna emot alla vilda gissningar.
[attachment=5606:100_0274__Medium_.JPG]
kerstin z5-6
Mycket svårt -kan vara vad som helst -ett foto av själva busken -gärna med ros utslagen kanske hjälper ..

Tosan
Ja, jag får nog försöka få ett foto när den blommar... Förstod att det var nästintill omöjligt, tänkte bara att det kanske kunde finnas nåt typiskt för nån viss sort eller så. Men, som sagt får försöka passa blomningen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon