|
 Bra gjort!! Ljuvlig krabat!
Biggan_
30-07-2007, 11:12
Nämen så näpen!  Nu är Hugo hjälte också!
Vilken underbar historia!  Tack för att du berättar och tack för alla underbara bilder! Mvh Fenja
VAD UNDERBART! Och det här var nog bland det sötaste jag sett:
malin72
30-07-2007, 11:51
oj vilken mysig berättelse vilket bra jobb ni gjorde för den lilla sötingen och nu är han i bra händer som gör sitt underbara jobb
Eva-Helene
30-07-2007, 11:55
Grattis till er som fick förmånen att rädda honom!  Och, vilken tur att Hugo och Ikaros inte såg den lille som mat!  (Mina katter hade nog gjort det  )
Vilken fin berättelse Kathy! Man blir alldeles varm inombords. Vilken tur Lilleman hade som blev funnen av just Hugo
Tack för alla snälla kommentarer. Ja, det var verkligen en upplevelse att få ta hand om Lilleman en kort tid. En otroligt charmig krabat som hade små puttriga läten för sig då han åt eller blev tvättad efter maten. Han lät ungefär som marsvin då de trivs. Här kommer ytterligare några bilder på Lilleman, tagna med mobilen; [attachment=5678:a.JPG] [attachment=5679:b.JPG] [attachment=5680:c.JPG] [attachment=5681:d.JPG]
Lars-Olof Arvids
30-07-2007, 14:12
En sån liten sötnos! Helt underbara bilder. Vad fint att ni räddade honom! (Annars ska man vara försiktig med vilda djurungar, som oftast inte alls är så övergivna som de ser ut.) Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 30-07-2007, 15:12)  Annars ska man vara försiktig med vilda djurungar, som oftast inte alls är så övergivna som de ser ut.
Olle Visst kan det mycket väl vara så. Det var därför vi lät honom vara helt orörd och först ringde till Katarina på Djurens Rätt för att höra om det verkligen var så att han var övergiven eller ej. Tyvärr så var det så att denna gång var det en övergiven unge eftersom en ekorrmamma aldrig lämnar sina ungar på det här sättet.
Lars-Olof Arvids
30-07-2007, 14:35
Jag menar verkligen inte att ni har gjort något fel, tvärtom!  Men jag ville ändå nämna detta, ifall att någon kanske blir "inspirerad"... Olle
Men gud så underbart söt,tänk vilken änglavakt som såg till att just ni hittade honom,
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 30-07-2007, 15:35)  Jag menar verkligen inte att ni har gjort något fel, tvärtom!  Men jag ville ändå nämna detta, ifall att någon kanske blir "inspirerad"... Olle Ingen fara.  Bra att du tog upp ämnet.
CITAT (storm @ 30-07-2007, 19:30)  .....tänk vilken änglavakt som såg till att just ni hittade honom,  [attachment=5691:HUGO_ÄNGEL.JPG]
GrönAnna
30-07-2007, 22:56
Åååååhhhhh - en sån liten sötnos! Vilken tur att ni hittade honom!
Helt bedårande!!!  Och ett klokt agerande från er sida, från början till slut!!
zaaritha
03-08-2007, 23:06
Fantastiskt! Bra gjort!
Shangalia
04-08-2007, 22:01
Håller fullständigt med Tezzlan!
Vilken underbar solskenshistoria. Bra gjort!
Jag blev påmind om min lilla Kurre som jag hittade i buskarna utanför vår port i förorten när jag var 10 år. Den lilla ekorrungen fick följa med oss ut till kolonistugan där han bodde i mamma mins badrocksficka. Där sov han och åt jordnötter med skal och vi fick städa ur fickan varje dag, för det var inte bara skal som lämnades där. Han bodde med oss hela sommaren och fick successivt vänja sig vid att vara ute och söka mat på egen hand. Så småningom kom han mer och mer sällan på besök till oss och jag hoppas att han klarade sig bra ute i naturen och fick ett långt ekorrliv.
Ibland tittar jag på gamla kort där Kurre sitter på huvudet på mig och ett kort där han sitter i mina händer. Då, för femtio år sedan, fanns ju inte digitalkameror, så inte har jag så fina närbilder som du visar här Kathy, men det är roligt att ha min lilla Kurre på bild, även om det inte är närbild.
Lilleman - en kändis! Gå till www.tv4.se scrolla ner en bit på sidan förbi "fotbollskanalen" och ner till "tv4 vädret.se" - där är Lilleman med texten "Tittarnas sommarbilder" - klicka på bilden. Scrolla förbi vädret, om regnsommaren som ger husskador, förbi tvestjärten som frodas... Lilleman igen!
Artikel om Chatarina Krångh - som vi hade kontakt med om Lilleman och hur vi skulle ta hand om honom på bästa sätt. Det var henne vi sen träffade och överlämnade Lilleman till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|