rosa03
blink.gif har fått plant på änglatrumpeter. satt dom på balkonen i stora krukor, hur förfar man med dessa under sommaren , vinter å våren. tacksam för svar huh.gif
Almdalen
Jag ger mina massor av vatten och näring hela sommaren klipper ner dem och förvarar dem ljust och frostfritt under vintern, vattnar dem ytterst sparsamt. Tidigt på våren när de börjar växa klipper jag dem till snygg form börjar vattna försiktigt. Sätter sedan ut dem när risken för nattfrost är över.

Gå till sök och skriv änglatrumpet så hittar du en del om skötsel av dem, det har skrivits den hel del om dem både i gamla och nya forumet.
biggrin.gif
Ingegerd
chrdro
I vintras hade jag min Änglatrumpet stod i trapphuset. Lite för varmt men den tog ingen skada. I våras tog jag in den och eftersom den var väldigt hög klippte jag ner den så att det bara var en decimeter av stammen kvar och planterade om den. När den fick ljus och vatten så började den växa som bara den och blommar för fullt nu.

Stambitarna som jag klippte av klippte jag i decimeterlånga bitar. Efter några dagar i vatten planterade jag dem också i små krukor.
Så stod jag där med 30 Änglatrumpeter som jag givit bort till släkt och vänner. Jag sparde några som jag ställde ut på gården för vem som helst at ta. De står fortfarande kvar där jag ställde dem och de blommar också.
De vill ha mycket av allt, ljus, gödning, vatten men slokar i direkt solgass.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon