Full version: Toppa Änglatrumpet?
bandin
Hej!

Min änglatrumpet ränner i vanlig ordning i väg på höjden men vägrar sätta blommor. Den har delat sig i ett naturligt Y. Kan det vara ide att toppa den för att få igång blomningen, eller har ni några andra knep?

Hälsn,

Jessica
Malvia
Nej, inte toppa nu!

den kommer med blommor efter att den har bildat ett y

mycket näring och vatten och tålamod

mina 10 har vuxit på i sommar, men ännu ser jag inga tecken på blommor, men jag väntar.......
Mollis
Min har precis idag slagit ut i blom (zon2 kusten), den har en del gula blad som jag tar bort vartefter och jag har ställt den på en lite läigare plats då jag hörde att den är lite känslig för blåst...

//Mollis
kerstin z5-6
Mina blommar nu

-inte toppa! det försenar blommningen ..
bandin
Okej, okej, okej, INTE toppa nu, alltså... Tack för alla svar. Den får gott om vatten och gödning, men står i en lite trång kruka, kan detta påverka tror ni?

Jessica
kerstin z5-6
Nja .. de blommar när de nått bra höjd o delat sig -första årets blom är svårast att få fram -läs vänta på sen kör den varje år utan större problem -men visst gillar de krukor modell större
bandin
Det är andra året jag har den men den var sen förra året också. tror på en större kruka, kikade under efter tips från en annan tråd och såg att rötterna har det väl trångt. Tack igen för all hjälp!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon