Lars-Olof Arvids
31-07-2007, 08:51
Tänk vad mycket liv en solig eftermiddag kan locka fram, där det har sett ganska dött ut i det kalla och regniga vädret som har varit. Inte minst åkertistlarna drar till sig mycket fjärilar och annat smått och gott nu.
[attachment=5731:Guldving...amiral_1.jpg]
Här är en vitfläckig guldvinge och en amiral.
[attachment=5732:Guldving...amiral_2.jpg]
De tycks vara kompisar, för här dricker de nektar ur samma tistelblomma.
[attachment=5733:Amiral___Volucella.jpg]
Här har amiralen träffat en annan kompis, blomflugan Volucella pellucens.
[attachment=5734:Amiral___spinnmal.jpg]
Och här ses vår vän tillsammans med en spinnmal och en liten strit.
Olle
Tjusigt!

Sveriges natur är fantastisk.
Och den kameran har verkligen hamnat i rätta händer också.
Eva-Helene
31-07-2007, 11:10
CITAT (Berith @ 31-07-2007, 10:04)

Tjusigt!

Sveriges natur är fantastisk.
Och den kameran har verkligen hamnat i rätta händer också.

Instämmer helt och hållet!
Lars-Olof Arvids
31-07-2007, 14:52
Tack Berith och Eva-Helene.
Olle
Piccante
31-07-2007, 15:19
Sååå vackra bilder du hat tagit Olle

Speciellt den sista bilden på amiralen. Jag är lite svag för amiraler, tycker de är så vackra med sina skarpa färger.
Biggan_
31-07-2007, 23:23
Åh,så fina bilder!
Oh
jösses amalia (eller amaira

) vilka konstverksbilder!! Verkligen snyggt!!! *avundsjuuk på dina bilder*
Bild nr 2 sänkte mig direkt!!! Nr 4 kommer inte långt efter. Nr 3 är ju bara för härlig. Och 1 går inte av för hackor den heller.
Lars-Olof Arvids
01-08-2007, 07:47
Tack allihop.
Amaira, jag har ibland varit avundsjuk på dina bilder också, men i stället för att "sänkas" är det bättre att vi sporras av varandra till att bli ännu bättre.
Olle
Blubb-blubb. *tar mig upp till ytan* ... Säger du det? Okej då. *känner sporrarna i sidan*
Dito Verde
01-08-2007, 08:25
Ja jag blev då verkligen sporrad. Bilderna är ljuvliga. Vad har du för kamera Olle?
Peggy
Lars-Olof Arvids
01-08-2007, 08:33
Jag har en Olympus E-10, med 20 cm närgräns och 4x zoom. Egentligen hade jag tänkt satsa på en långzoomare, men fick överta den här kameran från mitt jobb i maj. Digitalfoto är alltså något ganska nytt för mig, men diabilder har jag tagit i snart 30 år. Nästa år kanske det blir en digital systemkamera, i så fall en Canon EOS där jag kan använda samma objektiv som jag nu har till diabildskameran.
Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.