Full version: Fjäderhibiscus
Hotness
Jag söker med ljus och lykta efter en stickling på fjäderhibiscus. Kan byta mot dubbel aprikos, dubbel rosa, enkel röd, enkel rosa eller enkel aprikos.

Enkel rosa

Enkel aprikos

Dubbel rosa

Dubbel aprikos

Malva15
Hej!

Jag har en planta av fjäderhibiskus som jag fick i år, den skall stammas upp och jag kan kanske tänka mig att byta en stickling mot antingen en dubbel rosa eller enkel aprikos om jag får. Den stickling jag har att erbjuda är liten men min hibiskus är ju ännu inte så stor.

Hälsningar Cristina rose.gif
Hotness
Jaaaaa! Jättegärna! Maila mig på hotnessyagal@hotmail.com
Guerreira
Hej!

Jag är också jätteintresserad av en stickling av fjäderhibiskus! Jag har en jättesöt hibiskus som är djuprosa i mitten och orangegul på kanterna, tror hybriden heter 'tivoli', som jag kan ta stickling ifrån, liksom en som ser ut ung som 'athene' och 'van houtten'. Kan skaffa fram bilder och maila över om du är intresserad.
Malva15
CITAT (Guerreira @ 01-08-2007, 19:00) *
Hej!

Jag är också jätteintresserad av en stickling av fjäderhibiskus! Jag har en jättesöt hibiskus som är djuprosa i mitten och orangegul på kanterna, tror hybriden heter 'tivoli', som jag kan ta stickling ifrån, liksom en som ser ut ung som 'athene' och 'van houtten'. Kan skaffa fram bilder och maila över om du är intresserad.

Hej!
Min fjäderhibiskus är ännu rätt liten så jag kunde bara erbjuda en stickling men du kan väl komma tillbaka tidigt nästa år och påminna mig för då har den säkert växt till sig lite och jag kan dela med mig en till dig!
CarMa
Guerreira, jag har fjäderhibiskussticklingar som jag gärna byter mot en tivoli....
PM:a mej din adress så kan jag skicka nästa vecka.
Guerreira
Underbart! smile.gif TACK!
kopernikus
[attachment=6116:brokbladig.JPG]

när vi ändå är inne på hibiskusar...smyger in i den här tråden. CarMa>>finns det olika sorters fjäderhibiskusar? har också en, en röd men den ser inte riktigt lika ut som din. Har ju tyvärr ingen bild på den för det är ingen blomma på den just nu. ( är en på G, ska försöka komma ihåg att knäppa)
Sen undrar jag om det är någon som vet namnet på den här? Förrutom brokbladig då...
buzz
Jag fick några sticklingar av fjäderhibiscus i våras men alla dog. Jag försökte rota några i vatten andra i jord och en i Root riot men det gick åt skogen med det....
Hur rotar ni som lyckats?
Hotness
CarMa!
Jag byter jättegärna skott med dig om du har någon stickling kvar!
kopernikus
CITAT (buzz @ 10-08-2007, 22:03) *
Jag fick några sticklingar av fjäderhibiscus i våras men alla dog. Jag försökte rota några i vatten andra i jord och en i Root riot men det gick åt skogen med det....
Hur rotar ni som lyckats?

jag satte ner mina i jorden direkt. Vattnade och på med en plastpåse. Rotade sig rätt snabbt har jag för mig.
CarMa
Kopernikus<--- Ingen aning om det finns olika sorter. Jag efterlyste fjäderhibiskus på något forum, kommer inte riktigt ihåg var, och fick denna på bilden ovan. Den brokbladiga ser ju läcker ut......*mums!*
Jag rotar oxå mina sticklingar som Kopernikus.
drutten25

Snälla, snälla, snälla.....

Finns det någon som har en stickling av fjäderhibiscus till mig, skulle bli jätteglad om någon vänlig själ kunde sälja en till mig, please.... help.gif
kopernikus
alltså...jag har den här. hon jag fick den av sa att det var en fjäderhibiskus men jag vet inte...den som var här ovanföör i forumet var ju mcket snyggare!!

så en sån kan jag skicka till dig drutten...pm.:a din adress så skickar jag den så fort som möjligt. (orotad då..men min erfarenhet är att den är väldigt lättrotad!)
Hotness
Det där är en El Capolito och ingen fjäderhibiscus
kopernikus
fasen...då blev jag lurad!! Ja ja...den är ju fin iallafall! Tack för svaret.
Malva15
Hej Hotness!

Den fina rosa dubbla hibiskussticklingen jag bytte till mig genom dig har dessvärre åkt i golvet vid ett häftigt luftdrag i fönstret en blåsig dag och bröts av. SNYFT! Du skulle inte kunna avvara en stickling till av den? Jätteglad om det går....
Hoppas rotningen av fjäderhibiskusen går bra?
lissa
Wow, hade aldri sett en fjäderhibiskus förut...den är ju urläcker smile.gif
drutten25

Äntligen har jag fått tag på fjäderhibiscus, 3 st tillochmed. yahoo.gif

Plus att jag har köpt sprinkle rain och nejlikhibiscus.
Malva15
CITAT (drutten25 @ 26-09-2007, 07:47) *
Äntligen har jag fått tag på fjäderhibiscus, 3 st tillochmed. yahoo.gif
Plus att jag har köpt sprinkle rain och nejlikhibiscus.

Hej!

Jag antar att du köpt dina hibiskusar på Botanova? Själv köpte jag en fjäderhibiskus och Sprinkle Rain därifrån. Jag är också nyfiken på nejlikhibiskusen, vet du hur blomman ser ut? Skulle du kunna ta en bild på en annars senare så jag skulle kunna få se? rolleyes.gif Jättenyfiken på hur den ser ut!
drutten25

Visst Malva, kan jag ta kort när och om den behagar blomma, den är ju inte så jättestor ännu.

Just det, köpte dom genom Botanova, mycket bra priser.
Malva15
CITAT (drutten25 @ 26-09-2007, 11:40) *
Visst Malva, kan jag ta kort när och om den behagar blomma, den är ju inte så jättestor ännu.
Just det, köpte dom genom Botanova, mycket bra priser.

Hejsan Drutten!

Jag ser fram emot att få ta del av en bild såsmåningom! Ja, Botanova är jag glad att jag fick kontakt med för hibiskusarna de säljer är ju verkligen plantor snarare än små sticklingar och därför har de verkligen bra priser med tanke på vad man får. yes.gif
drutten25

Javisst, och så är dom rotade också. bravo.gif
Malva15
CITAT (drutten25 @ 26-09-2007, 14:34) *
Javisst, och så är dom rotade också. bravo.gif

Just det! Det enda kruxet var att det var svårt att få kontakt via e-post med Botanova. Jag fick skriva flera gånger ibland innan de svarade. De har kanske mycket att göra? Nåja, huvudsaken är ju att hibiskusarna dök upp och att de var så fantastiskt fina...
drutten25

Jag har den turen att få tag på Anders telenr, så jag har bara ringt o beställt.

Mail funkar inge vidare, dom är ute o reser mycket har han sagt.
smuffin
Jag har mailat botanova flera gånger men inte fått svar tillbaka, så nu har jag tröttnat på dom och beställer från andra ställen i stället. Hur mycket brukar frakten gå på annars när man beställer därifrån, ni som vet?
Jättesynd att dom inte svarar på mail, de har ju en del fina sorter :/
drutten25

Frakten är inte dyr alls.

Tror jag betalade 33 kr för 3 hibiscusar, och dom var stora o fina.
Malva15
Hej igen Drutten!

Jag undrar om telefonnumret till Anders på Botanova är hemligt eller om jag skulle kunna få ta del av det?Till våren kanske det åter blir dags att höra av sig dit och då skulle det vara smidigare med telefonnummer...

CITAT (smuffin @ 26-09-2007, 18:20) *
Jag har mailat botanova flera gånger men inte fått svar tillbaka, så nu har jag tröttnat på dom och beställer från andra ställen i stället. Hur mycket brukar frakten gå på annars när man beställer därifrån, ni som vet?
Jättesynd att dom inte svarar på mail, de har ju en del fina sorter :/

Hej!
Jag undrar vilka andra ställen du brukar beställa från?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon