Alba
Jag har en hel del små plantor som jag drivit upp från frö men som jag inte planterat ut än pga att bänken inte finns än.

Nu har jag tänkt mig att placera dem i pallkrage i vinter.
Ska jag fylla kragen med jord och gräva ner planta för planta eller ska jag låta dem vara kvar i sina krukor och bara ställa ner dem i en krage.
kerstin z5-6
Jag gräver ner dem , oftast utan kruka
Helen i Piteå Zon 5
och jag gräver ner dom i sina krukor i en sandbädd tongue.gif Alltså, du kan göra vilket som....... vilka råd va???? du blev kanske bara förvirrad nu? g.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag grävde också ner dom i sina krukor
Alba
Tack för era svar......jag ser ju att båda alt. går bra.

Nu får jag väl sitta här med min beslutsångest..........innan hösten ska jag väl ha bestämt mig. giggle.gif

thanks.gif
kerstin z5-6
Nja -det är ju samma råd eg -Krukor eller plantor ska grävs ner -inte bara stå i pallkrage smile.gif
Har man sand i -är det väldränerat och bra -då kan krukan vara kvar , likaså behåller jag den om det är små -lök tex -som inte hittas igen år två

-Är det dm höga perenner med välutvecklat rotsystem tar jag av krukan angel_not.gif
Alba
Aha....tack för det Kerstin.
Alba
Jaha....nu dök en till fråga upp.

Är sanden enbart för dräneringen ?
Kan jag använda lecakulor ?
Alba
Tar mig friheten att putta upp tråden.

I morgon ska jag plantera i pallkrage i stugan och hoppas därför hinna få svar.
Alba
I M H ...blev fel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon