Full version: ID hjälp
Chamomille
Vi har en slingerväxt som växer överallt i kanten av trädgården och nästlar sig in i allt. Den ser ganska exakt ut som "blomman för dagen" fast är vit, och beter sig likadant i växtsättet. Mycket vacker och stör inte nämnvärt, men vad kan det vara???

Camilla
Lady Hamilton
Jag skulle gissa på Snårvinda...........och det är ett ogräs som är svårt att bli av med. Den finns blommande både i Vitt och Rosa
Chamomille
Ahaa. Är dom släkt på nå vis tro? Det gör inget att den är svår att utrota, den gör sig ganska bra i kanten i snåren med alla vackra klockor.... biggrin.gif
Dito Verde
Men akta dig för att få in en rotbit i rabatten! Den tar gärna över och stryper andra växter. Jag tycker INTE att den är söt längre.
Peggy
Chamomille
Oooups... blush.gif Då får jag akta mig för det... Den är "bara" på andra sidan infarten än så länge... Får hålla koll i de kommande rabatterna som vi ska gräva...
Irene_L
Det ärett trist ogräs. thumbdown.gif Man får inte bort det hur mycket man än sliter. Rötterna kommer man aldrig åt.
Det snår in sig i allt och tar över.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon