Full version: coolaste växterna?
deborah
Vilka är de coolaste växterna? Köttätande växter t.ex. är väl ganska coolt jämfört med pelagonier. Jag har plötsligt blivit lite trött på mina gullrankor och ampelliljor och monstreor och är ute efter något konstigare.
Tips och förslag?
Eva-Helene
Palettblad finns i massor av olika tjusiga och konstiga färger, titta på http://www.coleusfinder.org/ får du se! Annars är ju tändsticksblomma inte så värst vanlig nu för tiden.
sqrulan
Denna tycker jag är fin,men jag vet inte vad det är.
Efter lite sök så hittade jag bilden hos AoTs-krukväxter,det är en knölsucculent
med namnet: dioscorea elephantipes.
Går tydligen att fröså.
kerstin z5-6

Brutala blommor har en hel del skoj smile.gif
Ammoura
Passiflora är lite annorlunda. Även min sambo tycker mycket om den. Har paprikor som växer i köket också.
Men finns nog inget riktigt som slår dom köttätande. Bananplantor är tuffa också. Och det mesta som är stort, palmer m.m.
skogstroll
bananplantor är fina, köttätande är kul, rosenskärm...
Blomstertanten
Coolaste växterna är helt klart Hoyor tummenupp.gif
Finns i alla upptänkliga storlekar och bladformer och som extra bonus kan man få se de vackra blommorna om man har tur biggrin.gif
Mollis
CITAT (kerstin z5-6 @ 01-08-2007, 10:19) *

Brutala blommor har en hel del skoj smile.gif

Jösses bravo.gif det där var det grymmaste jag sett, för tankarna lite åt jaaa.... lite olika håll kan man säga:-)

//Mollis
deborah
Brutala blommor alltså.. kollade på deras hemsida. Nån som vet om man brukar få bra plantor där? Jag menar, det är ju tråkigt att lägga 150 spänn på en växt som dör efter två veckor. Av någon anledning dör alla växter jag köper jättefort. Men mina andra växter som jag fått från skott mår jättebra.

Så, nån m erfarenhet från brutala blommor?

Jag köpte en sån här häromdagen, den var lite speciell tyckte jag:
http://www.engeinavi.jp/db/image/517.jpg
Ska bara hitta en kruka som gör den rättvisa.
Betty
CITAT (deborah @ 01-08-2007, 20:13) *
Brutala blommor alltså.. kollade på deras hemsida. Nån som vet om man brukar få bra plantor där?

Jag har köpt en brutal blomma, en tätört av jättefin kvalitet, den blommar länge och växer bra. Har bara gott att säga om Brutala blommor. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon