Full version: Strul m digitalbox
Ewa L
Jag har två digitalboxar. En till var TV.
Igår såg jag att den i vardagsrummet bara stod och blinkade rött. Genom att testa mig fram kunde jag till slut konstatera att det inte var boxen i sig, utan "bara" nätsladden. Skönt tänkte jag.

Och vad tror ni att en sådan kostar?? 450,-!!!! ranting.gif I princip lika mycket som en ny box.

Garanti? Javisst, i två år. Min är två år och två månader!!! -fear-.gif -cry-.gif
Biggan_
CITAT (Ewa L @ 01-08-2007, 10:53) *
Garanti? Javisst, i två år. Min är två år och två månader!!! -fear-.gif -cry-.gif

Jaha, det där är ju typiskt! trostar.gif
KURT
Vad är "nätsladden" i detta fall???

Ström till digitalboxen? Antennsladd in i digtalboxen? Sladd från digitalbox - TV?
Pirum
Vår hund käkade upp vår nätsladd till digitalboxen. Så jag tog en gammal jag haft liggande sen jag kastade en transistorradio. Kostar väl nån tia i billigaffärerna kantänka. Varför är nätsladden så vansinnigt dyr i detta fall?
Ewa L
CITAT (KURT @ 01-08-2007, 11:12) *
Vad är "nätsladden" i detta fall???

Ström till digitalboxen? Antennsladd in i digtalboxen? Sladd från digitalbox - TV?

Nätsladd är för mig alltid den som för med sig ström från elnätet. Rätt eller fel, men det var i alla fall den jag menade.

Pirum: Jag gjorde ett halvhjärtat försök med diverse nätkablar jag hade. Har åtskilliga från tidigare modem, scanners etc. Hittade inte någon hemma som stämde perfekt med Nokia-boxen, men kanske skall leta vidare i "fynd-lådan" i källaren. (Vågade faktiskt inte försöka heller, med tanke på att både TV och box kanske skulle "explosidera" eller nå't.)

Behöver jag tala om att jag är teknisk idiot? whistling.gif
Pirum
Den jag tänkte på är en sånhär :

Men det är mycket möjligt att din box har en specialkabel.
Ewa L
Det verkar som om varenda mackapär har en speciell kabel hemma hos mig. Inte ens två modem kunde använda varandras kablar trots att de för ögat såg likadana ut först.

Nokia har en specialkabel som de alltså tar nästan 500 för!
Var iväg och köpte en digitalbox idag med hårddisk (160 Gb) och med dubbla huvuden. Har nämligen retat ihjäl mig på att inte kunna spela in något annat program än det jag tittar på.
Blev inte precis billigt, men förhoppningsvis blir jag i alla fall nöjd.
Wilmer
Vågar jag fråga vad den kostade? Jag blir TOKIG på alla dessa kanaler så kan man inte spela in... Ja, det man ser är ju ingen ide att spela in confused.gif

/ wilma
Rossi
CITAT (Wilmer @ 03-08-2007, 23:25) *
Vågar jag fråga vad den kostade? Jag blir TOKIG på alla dessa kanaler så kan man inte spela in... Ja, det man ser är ju ingen ide att spela in confused.gif

/ wilma

Kolla in den här länken http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...80&hl=Dilog

Här har vi diskuterat både priser och funktioner på digitalboxar med hårddisk och twin tuners.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon