Full version: Rosenposten
fruberglund
Har beställt från Rosenposten flera gånger och är mycket nöjd. Har tänkt beställa 2 st Constance Spry att ha på min nya rosportal men skulle vilja ha dem i höst, nån som vet om de levererar på hösten? Skulle vilja få ner dem i höst så de kommer igång så fort som möjligt i vår happy.gif

Har tidigare bara beställt på våren. Har förstått det som att man kan plantera rosor även på hösten och att de då är vilande tills på våren. Stämmer det? Eller måste/bör jag vänta till våren tycker ni?

Sen blir det säkert nåt mer såklart! Är så svårt att hålla fingrarna i styr när man är in på den sidan crazy.gif
kerstin z5-6
de brukar leverara även på hösten -ja
AnnammA
I de varmare zonerna är det OK med höstplantering av rosor, men i de kallare kan det nog vara vanskligare( tror jag...eftersom jag bor i de varmare zonerna själv...)

Hälsn

AnnA
Kajsa
Dom brukar komma sept/okt så det är inga problem, en del har dött för mig men det vet jag inte vad det berodde på, dom flesta är dock stora och fina ex. Kanske ska man undvika dom klenaste på hösten, en Austin ros kom aldrig upp i vår, men Constance Spry är en tuff ros så den är det ingen fara med, den fryser inte ner en cm här.
fruberglund
Då blir det en beställning, grannen ville ha lite också tummenupp.gif
Ewa smålänska höglandet
Skickade iväg en beställning i tisdags och förra hösten fick jag min första leverans därifrån och alla har överlevt

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon