Håller just på med ommöblering av växter och vill ställa alla på optimal plats, men då kan det ju underlätta om man vet vad det är man har...Har tidigare sett en förteckning på nätet över en massa växter men hittar den inte nu. Det var så bra med bilder och beskrivningar. Tänkte nu att jag skulle använda den för identifikation av mina anonyma krukväxter.
Har en, vad jag tror är, suckulent, med små blad, huvudsakligen röda, men de färskaste bladen är ljusgröna. En häng-modell, som hänger ner fint över krukkanten. Om jag visste vad den hette hade jag kunnat leta reda på info om hur den vill ha det...
Jag har tidigare varit usel på att vattna, men har nu påminnelse på min mobil en gång i veckan...! Jag tycker inte jag gör annat än vattnar sedan jag började med detta.
Ingen växt verkar dock älska stekhett söderläge. Vad använder ni som solskydd? Vart kan man köpa något snyggt att ställa i fönstret att skugga växterna med?
Och vad heter de här jättevanliga med låååånga ljusgröna smala spetsiga blad som bara förökar sig hela hela tiden. Som långa grässtrån ca en centimeter breda.
Nä, vad mycket klockan blev nu.