Full version: Vilken ros?
Tosan
Min son 4 år vill att vi ska plantera en ros som det växer ferraris på som man kan plocka. Lovade att fråga er här inne vilken ros det skulle kunna va giggle.gif
Sötnosen!
Eva-Helene
Det finns ju en ros som heter Mercedes, men... tongue.gif
Tosan
Ja, och en som heter cadillac... sen har jag hittat några som hetat *nånting* belvedere och *nånting*caprice men det duger inte rotfl.gif
Hade nästan väntat mig att cadillac skulle gå hem eftersom vi har en sån... Fast iofs så hitta jag ingen Buick så det blev väl orättvist giggle.gif
Hannele
CITAT (Tosan @ 02-08-2007, 17:26) *
Min son 4 år vill att vi ska plantera en ros som det växer ferraris på som man kan plocka.

Köp en vanlig Hansa-hybrid, doftar gott och har stora ärbara röda nypon.
Och ni planterar tillsammans och bestämmer att det är hans ros. rose.gif

[attachment=5807:2969HansasNypon2.JPG]
Tosan
Iden var väldigt god! Absolut!
Tyvärr tror jag inte han nöjer sig med mindre än att det växer röda bilar på den g.gif Han är som han vart min son giggle.gif Kanske möjligen han skulle gå med på en röd ros som man säger heter ferarri angel_not.gif
flower
Varför inte köpa några röda ferraribilar och hänga i rosen så blir han säkert nöjd med sin ferrarirosbuske.. det finns ju godis ferraribilar som kanske skulle passa till ändamålet.. flirting.gif
Fizzgigg
Inte för att det kommer att göra junior riktigt nöjd, men det finns en blomma som heter Ferrari. Tyvärr är det en amaryllis.
Tosan
CITAT (flower @ 03-08-2007, 09:47) *
Varför inte köpa några röda ferraribilar och hänga i rosen så blir han säkert nöjd med sin ferrarirosbuske.. det finns ju godis ferraribilar som kanske skulle passa till ändamålet.. flirting.gif

Ja, det skulle vi kunna testa biggrin.gif Han vill iaf plantera en ros som heter ferrari. Undrar om Qadra eller Ingrid Bergman kanske får byta namn angel_not.gif

CITAT (Fizzgigg @ 03-08-2007, 11:23) *
Inte för att det kommer att göra junior riktigt nöjd, men det finns en blomma som heter Ferrari. Tyvärr är det en amaryllis.

En sån får jag nog lov att köpa! flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon