|
skogstroll
02-08-2007, 17:07
Äntligen börjar man kunna skörda av det man odlat, ska bli så gott med entrecote (inte egen då...), egen potatis, vitlökssmör med egen vitlök, egen mangold och egna tomater till... det är inte helt fel...
Å vad härligt! Nästa år ska jag banne mig odla lite mer av sånt som går att äta...
Smaklig måltid!
//Mollis
dansmusen
02-08-2007, 17:51
Jag är av generös natur och har delat med mig till mördarsniglarna. De tycker också om sparris. Men något rödvin serverade jag inte.
CITAT (skogstroll @ 02-08-2007, 18:07)  Äntligen börjar man kunna skörda av det man odlat, ska bli så gott med entrecote (inte egen då...), egen potatis, vitlökssmör med egen vitlök, egen mangold och egna tomater till... det är inte helt fel...  Håller med dig fullständigt Skogstroll! Finns inget underbarare än att endast behöva köpa Köttet/fläsket/fisken eller vad man nu vill ha till allt det andra................................potatis, tomater, morötter, bönor,sallad..................You name it
skogstroll
02-08-2007, 17:52
nej nån måtta får det väl vara, rödvin får de inte... mina sniglar har fått vitlök och andra kryp har fått grönkål och vårtbitaren har knaprat tomat... tur man har nåt kvar alls
Ja visst är det underbart! Vi har ätit smultron ett tag, rädisor, dill persilja rätt länge. Jordgubbar har vi plockat några ggr. Snart får vi smaka hallon, ärtskidor, tomater. Morötterna är inte heller långt borta och potatisen är rätt okej men får stå kvar en vecka till eller så. Man skulle bara ha fått "odla" lite eget kött åxå
skogstroll
02-08-2007, 17:54
ja man får väl göra vitlökssniglar
Visst!
Att plocka mat direkt från "lanne", till köket och matbordet, är det allra bästa med sommaren! Spelar ingen roll om det är krusbär, potatis, majs eller något annat!!
Min man tar en tur på morgonen, får tomat, gurka, paprika, salllad, pepparmynta, och ibland morot med sig in till frukost.
Har vi tur har vi varit till skogen dagen före och plockat blåbär, men tyvärr händer det inte så ofta.
Sådan lyx har man inte på vintern, då får man snällt hålla sig till köpt pålägg till mackan. Fast då kanske man har större tur med att jag har bakat matbröd......... (ibland otur, när det blir för mycket mjöl!)
Nästa år skall vi prova med kålväxter igen, har inte haft det på några år på grund av vissa tendenser till klumprot. Då bler det brysselkål, kålrabbi och broccili!
Uuuuuh huvva! Å mina är ju lite mindre så det blir till att plocka måååååånga för en middag  Men jag tror de är lika glupska som mördarna...
skogstroll
02-08-2007, 18:06
mm med tanke på vad mina snäckor smackar i sig så borde de vara delikata...
CITAT (skogstroll @ 02-08-2007, 19:06)  mm med tanke på vad mina snäckor smackar i sig så borde de vara delikata...  ja det kan jag tänka mig. Du får börja plocka och sälja
Kvarnvik
05-08-2007, 15:38
Själv ska jag faktiskt äta hemodlad entrecote ikväll... Från ko som har gått precis utanför trädrården! Blir kanske lite tillbehör inifrån trädgården också.
Mmm låter gott! Själv skulle jag vilja starta älgfarm
Snöflinga
05-08-2007, 19:19
CITAT (skogstroll @ 02-08-2007, 18:52)  nej nån måtta får det väl vara, rödvin får de inte... mina sniglar har fått vitlök och andra kryp har fått grönkål och vårtbitaren har knaprat tomat... tur man har nåt kvar alls Nej-nej, inget rödvin till sniglarna  Men öl kan de väl få i en djup tallrik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|