Full version: Högsta kungsljuset?
Emssal
Vem har högst kungsljus? Min högsta är 230 cm och verkar kunna dra iväg en bit till. Jag hade problem att nå upp för att mäta den rolleyes.gif

Hur många slår min?
Elisabeth P
Jag kan nog snarare bidra med det lägsta
Köpte nya i fjol, de blommar fint men är bar ca 30 cm ohmy.gif

Men grattis du leder än wink.gif
Margith
CITAT (Elisabeth P @ 02-08-2007, 22:12) *
Jag kan nog snarare bidra med det lägsta
Köpte nya i fjol, de blommar fint men är bar ca 30 cm ohmy.gif

Men grattis du leder än wink.gif

Åh snälla!! Kan jag inte få se en bild på din som är 30 cm??

Imorgon när det är lite ljusare ska jag mäta mina. Enligt mitt nya pass mäter jag 175 cm över havet och jag får definitivt titta upp för att hitta toppen på mina, inslingrade i björken bredvid.
Men de kanske bara är 227 cm... rotfl.gif
Elisabeth P
Får ut och fota i morgon när det ljusnar biggrin.gif , men nog ska det vara kungsljus
Tesa
Mitt högsta, ett mörkt kungljus blommar som tokigt och mätte i dagsläget ca 2,85...fick ta hjälp av en stolpe för att mäta..
Margith
Då behöver inte jag gå ut och mäta, 2,85 är inte mina!

Grattis Tesa, du leder smile.gif
Elisabeth P
Nu har jag fotat bidraget till det lägsta kungsljuset (som blommar). Det mätte hel 55 cm, så det var faktiskt lite högre än jag först trodde. flirting.gif Någon som slår det?
[attachment=5824:xxxx.JPG]

Skulle det nu inte vara kungljus så ber jag så mycket om ursäkt, men det är i alla fall köpt som det.
Margith
Det där tycker jag ser ut som mina Verbascum 'Southern Charm' som jag frösådde förra året.
I fjol var de runt halvmetern, i år är de nog runt metern (knappt).

Visst är de söta?
skogstroll
jag har en som är 70 cm (fast jag vet inte var den kommer ifrån...) smile.gif
Elisabeth P
Det är möjligt att det är den, tyvärr är jag mycket dålig på att namna allt jag har blush.gif .
Jag köpte den förra året från Hortogreen.
Tänk så fel man kan ha - jag trodde alla kungsljus skulle var långa och ståtliga, men söt är den ändå biggrin.gif
Monarda
Jag ställer upp i klassen verbascum olympicum med mitt längsta som mäter 260 cm. smile.gif

P1010161a.jpg

malin72
wow vilka tuffa ni har tummenupp.gif jo jag sådde ju mina första i vintras och såg till min glädje att den blommar idag wub.gif den är inte stor ännu vi får väl se fniss giggle.gif men fin var den ju....
[attachment=5856:blandat_07_226.jpg]
Tesa
Idag mäter mitt kungljus 3.05..men nu åker det...
Här är en bild tagen för några veckor sen..det i mitten är högst men dom andra är inte långt efter...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon