[attachment=5808:DSCN4972.JPG][attachment=5809:DSCN4976.JPG][attachment=5810:DSC
N4959.JPG][attachment=5811:DSCN4961.JPG][attachment=5812:DSCN4957.JPG]Idag fick jag in en bild som jag tycker blev rätt bra eftersom den fick in rätt stor del av dom största blommorna jag har där..
Lite lustit att det sitter fler Klematisblommor i Benjaminfikusen än vad det finns på sin egen planta. Det beror på att jag hade markisen utfälld, och då kom själva plantan i lite skugga, men alltså inte Benjaminen. Där ser man att den är en verklig soldyrkare som vill ha sol i massor..och ändå har vi ca 30 grader och en hemsk luftfuktighet som slår ner dom flesta.
Ni ser säkert själva, men berättar ändå.
I förgrunden har min Passiflora Caerula gjort sig till girland och går tvärs över terrassen, dom stora bladen Datura, brugmansia, och precis framför Klematisen ser man ( om man titar noga) några gula Mirabilis Jalapa, den krukan har jag planterat i samma kruka som Klematisen, för den krukan är verkligen STOR.. Man ser några stackars Krasseblad i luften till höger av bilden,dom hänger i en ampel..
Brugmansian ser man bäst på bilden där Caerulan nästan inte syns..men den bilden ser lite konstig ut fetersom jag var tvungen att vrida på den, och då blir mina bilder lite konstiga med fel perspektiv..och här ser man också Mirbilisen bäst..vilken underbar doft den gula har, den ser man precis över det yttersta bladet till höger på Brugmansian. Jag är inte helat säker på om det är en ängel eller en spikklubba, hoppas att det är den perenna, för den verkar inte vilja blomma i år.
På andra sidan av terrassen har jag just invigt en hylla som jag köpte på IKEA och som passar perfekt i min kaktushörna, kostade bara 14€ och var monterad på en kvart..
Höga kaktusar högst upp, sen dom mindre, sen alla bebisar som inte vill ha för stark sol, sen lökväxter på lökförstoring,och direkt på golvet krukorna med förvarade lökar, verkligen praktiskt..