Full version: Utesådder
Maria_z5
Hej!

Nu har det äntligen yahoo.gif blivit stora fina småplantor i mina utesådder.
Är det bara att skola om som vanligt eller ska jag rent av sätta ut dem där jag vill ha dem?
2-4 karaktärsblad uppe på dem så det är tajm men av vilket slag ute eller i kruka??? g.gif

/Maria zon 5
kerstin z5-6
Skola ut dem i bra jord -kan räcka med ett par v så har de nog storlek -plantera ut på växtplats eller sätt i kallbänk i augustis slut
fruberglund
Jag undrar också, har precis omskolat Alpmartorn, Skuggviolruta och ska omskola Aklejrutan vilken dag som helst. Har omskolat i krukor med Hasselfors P-jord som vanligt. Har tänkt ha dem i kallbänk för sätter jag dem i rabatten kommer jag nog glömma bort dem tills i vår och rensa bort dem av misstag.

Hur förvarar man dem i kallbänk? Går det bra med en pallkrage med lock? Ska man ha jord i och gräva ner krukorna i jorden eller ska man bara ställa krukorna löst? Ska man täcka med löv osv?

Visst är det roligt att det äntligen kommit nåt i byttorna även fast man tvivlade länge smile.gif
kerstin z5-6
jord eller sand, gräv ner krukorna, inget lock-stora plantor kan sättas ner utan krukan , kärvt klimat skydda med granris efter tjäle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon