ängsvädd
Jag är jätteglad för mossan i min gräsmatta. Men mina grannar gör allt för att bekämpa den. Tänk så olika man kan se på saker och ting.

Jag tycker mossa är underbart mjuk och skön att gå på, den är vacker och mycket lättskött biggrin.gif Det finns även plats för andra växter i mossan, gräs, vilda blommor.

Bara en liten reflektion...
baccillen
Jag håller med dig, mossa i gräsmattan är skönt och mjuk att gå på, och mycket grönare än själva gräset.
MrNorth
Då jag har japanska trädgårdar som intresse är jag en stor vän av mossa i alla dess former. De få rabatter jag har lämnar jag så orörda det går så att det kan växa mossa i dem. Har även en del uppstammade krukträd mest tallar och lönnar, där försöker jag oxå få att växa mossa på jordytan.

Jag avskyr gräsmatta, men då tomten är ganska stor så var det inte ekonomiskt försvarbart att göra en japansk trädgård av allting. Då fick det blir gräs...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon