Jan Lindgren
03-08-2007, 19:11
Hej!
Tyvärr inte lagligt i Sverige. Du får inte vara för kreativ.
MVH
Jan Lingren
Samsara
03-08-2007, 21:08
Flodhäst, guud va sött...men fasiken vilken stor hage man e tvungen att ha till den och tänk på dammen den ska för att kunna bada...dom kräver nog mycket jobb...men giraff hade varit lite coolt o ha
zaaritha
03-08-2007, 22:47
Skulle vilja ha falabella, två st.
Jan Lindgren
04-08-2007, 09:51
Hej!
Jag rekommenderar lamor som husdjur. De är sällsynt gulliga och lättskötta.
MVH
Jan Lindgren
Chamomille
04-08-2007, 09:55
CITAT (Samsara @ 03-08-2007, 22:08)

Flodhäst, guud va sött...men fasiken vilken stor hage man e tvungen att ha till den och tänk på dammen den ska för att kunna bada...dom kräver nog mycket jobb...men giraff hade varit lite coolt o ha

skogstroll
04-08-2007, 11:17
jag tycker flodhästarna de gör reklam på i TV är söta och lagom stora, pytteflodisar
CITAT (skogstroll @ 04-08-2007, 12:17)

jag tycker flodhästarna de gör reklam på i TV är söta och lagom stora, pytteflodisar

Precis, ett par sådana skulle jag kunna tänka mig!
zaaritha
04-08-2007, 19:57
Vad heter lamornas nära släktingar?
Vikunja?
De är helt klart väldigt charmiga!
Jan Lindgren
05-08-2007, 19:19
Hej!
Jag tror att du menar alpacka. Alpacka och lama är de tama formerna. Vikunja och guanaco är de vilda arterna. Indianerna tämjde guanacon för ca 5000 år sedan och avlade fram laman som ett packdjur. Indianerna uppfann aldrig hjulet så packdjur var praktiskt. Jag har packsadlar till några av mina lamor. Det är praktiskt när man ska ta en skogspromenad. Lamorna bär extrakläder och mat. Eftersom lamorna är intelligenta djur så kan man binda dem i långa rep när man rastar. En häst trasslar lätt in sig och skadar sig men en lama som får en ögla om benet skakar av den. Lamor är också lättare att transportera än hästar. Det är ett helt företag att lasta mina hästar men lamorna hoppar in i transporten och jag släpper lös dem. När bilen börjar gå så lägger sig lamorna ner och ligger stilla tills jag lastar av dem. Du kan ta in dina lamor. De går både uppför och nerför trappor dessutom har de trampdynor. Härliga djur!
MVH
Jan Lindgren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.