Sommartorparn
Jag undrar lite, hur stora får bilderna vara? Det gamla albumet klarade bara 100 kb, men i det nya har jag lyckets ladda upp betydligt större. Nån som vet var gränsen går?
Gillan
I albumet får du som mest ha 500kb/bild och om du laddar upp en bild direkt i till ett enlägg här på forumet så är det 1000kb totalt.
Sommartorparn
wacko.gif Kan man ladda upp dom direkt? Hur gör man då? Syns dom då också om man inte är online?
Gillan
I den rutan jag skriver i just nu, scrollar jag ner till bläddra. Då får jag upp de bilder jag har på datorn. Jag markerar den bild jag vill lägga in och klickar på öppna. Sen klickar jag på den rutan som på min dator är grön och det står Ladda upp. Sen står det i den långa rutan (ovanför Bläddra och Ladda upp), Hantera uppskickade filer. Där klickar jag på den filen jag laddat upp. I det här fallet hade jag laddat upp en bild på 654.03k. Alltså skulle jag kunna lägga in nån mer bild så länge det inte överstiger 1000k.

[attachment=5902:20070726_014.jpg]

Hoppas du begrep nåt tummenupp.gif

Kvarnvik
Hur mycket kan man max ha i ett album? Jag får bara in 6 bilder, ganska stora visserligen, men skitirriterande när man har suttit och lagt upp flera bilder och får felmeddelande för att det inte får plats och så är det bara att börja om och leta reda på dem igen...
Sommartorparn
CITAT (Gillan @ 05-08-2007, 07:26) *
I den rutan jag skriver i just nu, scrollar jag ner till bläddra. Då får jag upp de bilder jag har på datorn. Jag markerar den bild jag vill lägga in och klickar på öppna. Sen klickar jag på den rutan som på min dator är grön och det står Ladda upp. Sen står det i den långa rutan (ovanför Bläddra och Ladda upp), Hantera uppskickade filer. Där klickar jag på den filen jag laddat upp. I det här fallet hade jag laddat upp en bild på 654.03k. Alltså skulle jag kunna lägga in nån mer bild så länge det inte överstiger 1000k.
Hoppas du begrep nåt tummenupp.gif

Vad bra, då behöver man inte hålla på med album! 000.gif
renate
CITAT (Kvarnvik @ 05-08-2007, 16:44) *
Hur mycket kan man max ha i ett album? Jag får bara in 6 bilder, ganska stora visserligen, men skitirriterande när man har suttit och lagt upp flera bilder och får felmeddelande för att det inte får plats och så är det bara att börja om och leta reda på dem igen...

Om du förminska bilderna till ca 800x592 får du plats med fler.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon