Zappa
Jippiii....

äntligen har jag fått mina hibiskus frön på posten och nu undrar jag om det är försent att så dem inomhus nu? Jag tycker ju att ljuset borde räcka till, men finns det någon som vet?

blink.gif

Jag väntar ivrigt på svar!! wub.gif
Emser
vad är det för typ av hibiskusfrön du har fått tag på?
Zappa
Jag har äntligen fått mina frilandshibiskusfrön, rosen hibiskus samt bomullsträd... hibiskus m gula blommor.....

Är det skillnad?
Emser
Hej igen,
(jag har svarat på ditt inlägg i ett annat rum!!!) Jo, det är skillnad på dessa frön. Jag antar att du har köpt fröna ifrån Impecta?!

Angående frilandshibiskusen så är det bara att så på, jag har för mig att den dessutom är tvåårig (men jag är inte säker!)??!

Rosenhibiskusen därimot är av en kinkigare hibiskustyp som kräver 30-35 grader för att överhuvudtaget gro. Den är dessutom flerårig så den är det också bara att så på, men spar några frön uti fall att den inte tar sig i år. Då har du ju alltid en chans till i vår! rolleyes.gif

...det samma tror jag faller in på hibiskusträdet! Men det har jag inte provat, så jag vet faktiskt inte!

Lycka till!!!!
Zappa
Jag köpte inte från Impecta för de kunde inte leverera till mig, men de ha samma sortiment som Exoticgarden har.

Jag har ju sått mina frilandisar ( fleråriga) och tänkte vänta och se tills de gror innan jag sår ngt annat. Så rosenhibiskusen vill ha så varmt, tja ¨då får jag väl försöka fixa det åt dem. Tror du att det funkar ovanför elementet i mitt kök..... borde vara tillräckligt varmt skulle jag tycka.... men jag lämnar nog endel frön till våren i alla fall för säkerhetsskull!

Tack för hjälpen! rolleyes.gif

Har du hibiskusar?
Emser
Ovanför ett element kan nog funka men då får du nog ha kvar plastpåsen över även när de har kommit upp, just för funkten skull eftersom vi inte har den bästa luften under vintern...

Jo, jag har ca. 8 olika hibiskusar. Alltifrån dubbla röda och gula till enkla vita.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon